Android засили позициите си на пазара за мобилни платформи за сметка на отслабване на iOS, сочи нов доклад на Gartner.
През второто тримесечие са продадени близо 300 млн. смартфона на база Android, в сравнение с 272 млн. за същия период на миналата година. В резултат на това пазарният дял на Android е нараснал от 82,2% до 86,2%.
Прогресът на Android се обяснява не само с търсенето на смартфони от среден и нисък ценови клас, но и с моделите от висок клас, които бележат 6,5% ръст в периода април-юни, настъпвайки в позициите на iOS. Такива са флагманите на Samsung, Huawei и Oppo.
Google развива бързо платформата Android, като добавя допълнителни функции, свързани с виртуална реалност, взаимодействие с носимата електроника, умната битова техника, телевизорите и смарт системите за автомобили. Това позволява на феновете на Android да бъдат на гребена на технологичната вълна.
В същото време продажбите на iPhone са намалели със 7,7% през тримесечието до 44,4 млн. броя, което се отразява на дела на платформата iOS – той се е свил от 14,6% до 12,9%, сочи анализът на Gartner.
Платформите на BlackBerry и Microsoft, които навремето доминираха в корпоративния сегмент, сега сумарно заемат под 1% от световния пазар на смартфони. През тримесечието са продадени по-малко от 2 млн. Windows устройства и около 400 хиляди смартфона BlackBerry, което отрежда на двете системи съответно 0,6% и 0,1% от пазара, спрямо 2,5% и 0,3% година по-рано.