Университетът в Мичиган публикува резултатите от проучване на удовлетворението на американския потребител, които показват, че американските граждани са най-доволни от Google. С 86% компанията грабва приза в категорията портали и търсачки от досегашния номер 1, вечният й съперник Yahoo!.
Консултантската фирма ForeSee Results, сътрудничила на университета в проучването, посочва причините за отстъплението на Yahoo!. На първо място, това е негативното медийно отразяване, което включва доклади за спад във финансовите резултати на Yahoo!, вътрешни борби и изпълнени с много обрати преговори с Microsoft.
Другата причина е напускането на някои мениджъри от борда на директорите, което попречи на компанията да представи нови конкурентни продукти. За Yahoo! се смята, че не е успяла да предложи приложения, ориентирани към потребителя, докато Google постоянно разширява своите услуги.
Следващото място в класирането се заема от MSN. Услугата на Microsoft не е помръднала от резултата 74-75% от 2003 г. досега. Според ForeSee Results, Microsoft усеща, че интернет не е достатъчно голям за MSN и Yahoo! – услугите на двете компании си приличат много. Затова гигантът от Редмънд се опитва да се върне към своя стар стандарт ”ако не можеш да ги победиш, тогава ги купи”.
Това е първата година, в която портали и търсачки се оценяват заедно. Причината е че в наши дни търсачките интегрират почти всички функции, които преди се изпълняваха от порталите.