Huawei преследва лидерство и в клауд оборудването

Huawei ще стане лидер в доставките на облачно оборудване за дейта центрове, уверен е Гу Пин

Huawei ще стане лидер в доставките на облачно оборудване за дейта центрове, уверен е Гу Пин

Масовият потребител на електроника познава Huawei като един от основните доставчици на смартфони. Но китайската компания е нещо повече от това – освен третият по големина производител на умни телефони, Huawei е в Топ 3 сред играчите на пазара за телекомуникационно и мрежово оборудване.

Huawei не крие големите си амбиции да стане и водещ доставчик на облачно оборудване в центровете за данни, където в момента се конкурират Hewlett Packard Enterprise, Dell, Cisco и други големи имена. В подхода си към този пазар компанията ще използва стратегията, която й донесе успех на пазара за смартфони и телекомуникационна техника – конкурентни цени и внушителни инвестиции в изследвания и разработки (R&D), пише Уол Стрийт Джърнъл.

„Несъмнено, ние ще станем лидери в този сектор”, казва в интервю за американската медия Гу Пин, председател на борда на директорите на Huawei. По неговите думи, компанията ежегодно инвестира 1 млрд. долара за R&D в областта на облачното оборудване и софтуера за центрове за данни. Миналата година, например, целият R&D бюджет на Huawei е бил около 9 млрд. долара.

Пазарът в САЩ обаче е практически затворен за телекомуникационните продукти на Huawei от съображения, свързани с националната сигурност. Според анализатори, китайският гигант едва ли ще стане доставчик на оборудване за облачни компании от ранга на Amazon, Facebook или Google, които разполагат със собствени центрове за данни, обслужващи корпоративни и обикновени потребители.

Huawei обаче има сериозни шансове да стане топ облачен доставчик на пазарите в Европа, Русия и Африка. Клиенти на компанията в този регион, например, са телеком гигантът Дойче Телеком и Централната банка на Русия.

Оборудването за интернет инфраструктура е естествено продължение на телекомуникационния бизнес на Huawei, тъй като мобилните оператори изграждат дейта центрове за обслужване на облачните хранилища и работата на приложенията. Технологично, телеком направлението и оборудването за дейта центрове се пресичат, посочват от компанията.

Тази година броят на научните работници и инженери, заети с разработка на технологии за дейта центрове в Huawei, е достигнал 16 хиляди души, докато през 2012 г. специалистите в това направление са били около 3 хиляди.

Усилията на Huawei вече дават резултат. Външните пазари сега носят 40% от приходите на компанията от продажба на решения за интернет инфраструктура, докато през 2015 г. делът им е бил 25%. Ръстът идва основно от пазарите в Европа, Русия и Африка, разкрива Гу Пин.

Коментар