Производителите на потребителска електроника се подготвят за по-слаб ръст през второто полугодие на 2008 и през следващата година.
„Когато хората не разполагат с много пари, те се лишават от това да си купят вещи, които правят живота им малко по-добър, като потребителската електроника например”, казва Корин Вигро, съосновател на Tom Tom.
По нейните думи компанията за GPS устройства няма да бъде толкова повлияна от забавянето на икономиката в Европа и САЩ, докато веригите за търговия на дребно трябва да поръчват стоки около Коледа с повишено внимание.
„Целият пазар през 2008-a не е много добър, а в Европа положението е дори по-лошо”, каза Шин Ик Канг, президент и CEO на LG Digital Display.
Общият икономически застой и поскъпването на горивата няма да отминат без жертви, смятат в индустрията. Продажбите на дребно в Еврозоната постигнаха най-големия си годишен спад през юни, а през август ритейл сегментът във Великобритания отбеляза най-резкия спад през последните 25 години насам.
ТV пазарът в Европа ще остане без промяна тази година, смятат от LG.
“Хората реагират на промоционални оферти”, казват от компанията. LG очаква активна ценова конкуренция на пазара, особено между големите LCD марки като Sony и Samsung, в периода на Kоледното пазаруване.
Японският производител Toshiba, който също продава LCD телевизори, съобщи, че няма да пожертва печалбата от марж за обеми, дори ако по-слабото евро забави ръста на сектора на потребителска електроника в Европа.
Според Алън Томпсън, изпълнителен вицепрезидент на компютърни системи Toshiba за ЕМЕА, търговските вериги най-явно ще се сблъскат с натиска на икономическо забавяне и е трудно да се прогнозира за кои продукти потребителите ще предпочетат да си спестят парите. Мениджърът е убеден, че компанията му има добри позиции с алтернативни продукти на скъпите HD видео системи на конкуренцията.
Трудно е да се прецени как икономическото забавяне ще повлияе на потребителското търсене, смята и Хауърд Стрингър, изпълнителен директор в Sony. Той очаква пазарът на потребителска електроника да даде по-слаби резултати през второто полугодие, но същевременно пазарът на телевизори да покаже двуцифрен ръст тази година.
Според Стрингър, продуктите за домашно цифрово забавление, като телевизори и Blu-ray DVD плейъри, се продават добре. Цените на Blu-ray устройства ще паднат още повече преди Коледа, допълниха от Sony.