IBM ще отстоява твърдо мейнфрейма

IBM ще отстоява твърдо мейнфрейма
Нов план на компанията ще насърчава покупките на големи машини
29/08/2006
Десетки милиони долари ще похарчи IBM, за да убеди нови клиенти да купуват нейните мейнфрейм компютри. План на корпорацията предвижда разходи за обучение на потребители, за настройка на техния софтуер за големи машини и за помощ в миграцията на изчислителната инфраструктура.
Когато имате мейнфрейм в инфраструктурата, можете да разберете неговите качества, казва шефът на групата по мейнфрейм в IBM пред silicon.com.
Възможностите на големите машини, които поставиха началото на компютърната индустрия, са признати дори и от конкурентите на IBM. Тяхната висока надеждност и способности за комуникация са доказани в продължение на десетилетия в практиката.
Мейнфреймът обаче е скъпо удоволствие. Новите машини от бизнес клас System z9 на IBM започват от 100 хиляди долара, като се смята че това е ниска цена. В същото време на пазара се вихрят конкурентни машини с Unux, Linux и Windows, които са и по-желани за изучаване от администраторите.  
Според IBM, главните кандидати за покупка на мейнфрейм са клиенти, които използват сървъри от Sun и HP. Много от тях мигрират от IBM голяма машина към сървърни HP решения на база Intel, поради високата цена на мейнфрейма, посочват от HP.
IBM обаче вярва в успеха на своята кампания, като залага на три неща. Първо, това е мейнфрейм хардуер за специални цели – IFL за Linux, zIIP за IBM DB2 бази данни и zAAP за Java. Купуването на такъв хардуер ще освободи скъп процесорен капацитет за изпълнение на задачите с общо предназначение.
На второ място, IBM предприема експанзия в нови региони, където мейнфрейм са рядкост. Става въпрос за потенциално много големи пазари като Китай, Русия и Индия. И третият коз в ръцете на Биг Блу е сигурността. IBM иска мейнфреймът да бъде хъб на сигурността в центъра на криптираните комуникации.

Коментар