Япония окрупнява производството на дисплеи

japan_display

JDI се очертава като бъдещият единствен производител на дисплеи в Япония

Японската компания Japan Display (JDI) изкупи по-голяма част от съвместното си предприятие със Sony и Panasonic за производство на панели с органични светодиоди (OLED). Така на практика се формира единен японски производител на дисплеи за телевизори и друга техника.

В момента JDI притежава 15% от акциите на компанията за дисплеи Joled, създадена през миналата година. Panasonic и Sony имат по 5% в нея. Останалите 75% притежава японският правителствен инвестиционен фонд Innovation Network Corp. of Japan (INCJ).

Към края на 2017 г. JDI ще увеличи своя дял в Joled от 15% до над 50% чрез изкупуване на акции, принадлежащи на INCJ. Стойността на сделката се оценява на 100 млн. долара, според агенция Nikkei. Освен това JDI ще получи от INCJ, който е неин най-голям акционер, около 650 млн. долара за развитие на дисплейния бизнес.

JDI специализира в производството на LCD екрани с висока резолюция за смартфони, автомобилна електроника и персонални компютри, докато Joled е известна с OLED панелите си от среден и голям размер. Обединявайки с Joled активите си за R&D (изследвания и разработки) и продажби, JDI ще достави на пазара дисплеи от различни типове за широк кръг клиенти.

Навремето японските компании доминираха при дисплеите, но през новия век тя бяха изместени от южнокорейските и тайванските производители. JDI беше основана през 2012 г. чрез сливане на подразделенията за дисплеи на Hitachi, Toshiba и Sony. След като през август 2016 г. Foxconn купи Sharp, в Япония останаха само два производителя на панели – JDI и Joled, като очевидно предстои и тяхното обединение.

Коментари по темата: „Япония окрупнява производството на дисплеи”

добавете коментар...

  1. :о)

    мОнчо от под игото 🙂
    А какво да купуват хората, моля те да ни осветлиш 🙂 CRT? Катодно-лъчеви тръби? Фитинги?

  2. Станислав

    То друго на пазара в момента няма

  3. Мончо

    OLED и LED са с доказано кратък живот и качество. Не трябва хората да ги купуват.

Коментар