Необятният пазар в Китай е трудно достъпен за чуждите брандове смартфони, сочат данните на анализаторската компания Digitimes Research за третото тримесечие на годината.
Обемът на пазара в периода юли-септември възлиза на 112,3 млн. броя, което е с 5,8% повече спрямо третото тримесечие на миналата година. Чуждите компании са доставили 17,1 млн. смартфона, бележейки спад от 36,7% на годишна база, а делът им се оценява на 15,2%.
Лидер сред чуждите брандове в Китай е Apple с дял от 9,3%, следван от Samsung и HTC, на които се падат съответно 5,1% и 0,4%, сочи анализът за тримесечието.
Най-големият доставчик на смартфони в Китай е местната компания Oppo, която контролира почти 20% от пазара. След нея се нареждат Vivo (15,9%) и Huawei (12,1%).
Сред значимите китайски играчи на пазара са още Xiaomi (6,3%), Gionee (5,5%), LeEco (3,8%), Meizu (3,7%), ZTE (2,1%), Coolpad (1,9%), Lenovo (1,6%) и Hisense (1,2%).
Анализаторите очакват продажбите на смартфони в Китай през четвъртото тримесечие да достигнат 118,4 млн. броя. От тях 22,5 млн. устройства ще продадат чуждите компании.