Проучване, извършено от компанията Synovate в 17 страни в света, даде изненадващ резултат. То показа, че 58% от 13 000-те хиляди участници дори не знаят какво е социална мрежа.
Най-голяма осведоменост са демонстрирали анкетираните холандци. 89% от тях са отговорили утвърдително на въпроса знаят ли какво представлява този съвременен начин на онлайн общуване. Следват ги японците със 71% и САЩ със 70%.
26% от участниците са отговорили, че са членове на онлайн социална група. Холандия и тук е на първо място с 49%, следвана от Обединени арабски емирства (46%), Канада (44%) и САЩ (40%).
Хората постепенно губят интереса си към социалните мрежи в уеб, показало също така изследването. 36% от настоящите членове на групи са заявили, че интересът им е спаднал значително.
Най-отегчени от Facebook, MySpace и компания са японците – за 55 на сто от тях социалните мрежи вече не са толкова важни, колкото преди време. След тях идват словаците и канадците. Във Франция и Индонезия обаче, се забелязва обратната тенденция – на повишен интерес.
Каквото и да са очаквали огранизаторите и спонсорите на това проучване, едно е ясно – не съществува реална опасност социалните контакти да се пренесат изцяло във виртуалното пространство – поне засега.