Над половината от пазара на смартфони в Индия е под контрола на китайски производители, а останалите играчи губят позиции. Пазарът в страната се оценява на около 10 млрд. долара през 2016 г.
Брагодарение на ниските цени, подобрените технологии и рекламата, китайски доставчици като Oppo, Lenovo, OnePlus, Gionee и Xiaomi сумарно имат над 50% дял от пазара на смартфони в Индия, съобщи Ройтерс.
Същевременно делът на Samsung, която доскоро доминираше там с 30%, е намалял до 21% към ноември миналата година, по данни на Countepoint. От всеки 10 продавани смартфона 6 или 7 са китайски, споделя местен търговец, цитиран от Ройтерс.
В сегмента на устройствата в ценовия диапазон 140-440 долара, който е най-големият в Индия, китайските производители са превзели 68% от пазара, докато Samsung е загубил 14%.
Местните индийски брандове като Micromax, Lava и Karbonn също са под огромен натиск от китайските конкуренти, в резултат на което общият им пазарен дял намаля от над 40% преди една година до по-малко от 20% в момента.