Bosch лансира концепция за свързан автомобил

Концептуалният свързан автомобил на Bosch, показан на CES 2017

Концептуалният свързан автомобил на Bosch, показан на CES 2017

Немският гигант Bosch показа концептуален свързан автомобил, който може да играе ролята на център за информационен обмен. Иновацията дебютира на изложението CES 2017 миналата седмица в Лас Вегас.

Световният пазар на автомобили, свързани към интернет, ще расте с 25% годишно в периода до 2022 г., прогнозира Bosch. Само за няколко години свързаните автомобили ще станат активна част от интернет на нещата (IoT) и ще се научат да взаимодействат с други транспортни средства, както и с умния дом.

Bosch очаква бурно развитие в персонализираното общуване на шофьорите с автомобила. Новите функции ще позволят свързване на колата с външната среда, умния дом и сервизите, като така ще помогнат за реализация на автономното управление.

Идеята на Bosch е транспортът и смарт услугите да станат неотделими една от друга дейности. Свързването на автомобилите към умния дом и умния град през облака дава осезаеми предимства и превръща колата в помощник на четири колела.

Bosch очаква бурно развитие в персонализираното общуване на шофьорите с автомобила

Bosch очаква бурно развитие в персонализираното общуване на шофьорите с автомобила

Веднага щом водачът седне в автомобила, системата за разпознаване на лице настройва положението на седалката, волана, огледалата, температурата и радиото, според по-рано зададени настройки. Управлението се извършва с помощта на сензорен дисплей и жестове.

Според проучване на Bosch, към 2025 г. автоматизираните системи в автомобила ще помогнат на шофьорите, които ползват постоянно колите си, да пестят годишно по около 100 часа. Чрез мултимедийна система автомобилът ще се свързва с умния дом, за да регулира работата на климатика или системата за отопление и дори да провери какво е останало в хладилника.

Коментар