400 000 лева ще вложи Globul в реализация на стратегия за опазване на околната среда. Компанията обяви дългосрочен план от мерки и инициативи, насочени към намаляване на въздействието от дейността й върху околната среда, насърчаване на рециклирането и повторната употреба на мобилни устройства, както и за подкрепа на обществени проекти в тази насока.
Globul и веригата магазини Germanos, основен партньор на проекта, ще поставят във всички свои търговски обекти специални контейнери, в които клиентите на оператора могат да изхвърлят ненужни и повредени мобилни апарати, изхабени батерии, хендсфри и зарядни устройства, кабели за данни и др., стана ясно на днешната пресконференция в София.
Компанията ще организира рециклиране на събраните количества, като за първата година след въвеждане на контейнерите, Globul и Germanos очакват във всеки от тях да бъдат изхвърлени средно по 5 килограма електронни отпадъци.
„Най-добре би било всеки мобилен телефон да се използва колкото може по-дълго. Когато обаче той е безвъзвратно повреден или морално остарял, не бива просто да се изхвърля на боклука. Материалите, от които са изградени мобилните телефони, се разграждат бавно и много потенциално опасни вещества проникват в околната среда. Нашата цел е да предотвратим това”, каза Петя Стоянова, директор „Корпоративен маркетинг” в оператора.
Като част от стратегията Globul Green, компанията ще осъществи и поредица от мерки и инициативи, насочени към намаляване на потреблението на енергия и ресурси в офисите на оператора.
И в момента голяма част от хартията и тонер-касетите за принтери в офисите и магазините на компанията се използват многократно и след това рециклират. Опаковките на всички продукти на Globul се произвеждат от материали, подлежащи на рециклиране, самите продукти се предлагат в торбички от дегрален – биоразградим материал, който се разлага в природата за 24 месеца или много по-бързо от обикновените PVC торбички.
Работещо ИТ оборудване, което вече не отговаря на нуждите на компанията, Globul дарява безвъзмездно на училища и университети.
“Възнамеряваме да изискваме подобно отношение и отговорно поведение и от своите партньори и доставчици”, каза Харис Коцибос, изпълнителен директор на Globul.
Компанията вече е постигнала договореност с българското представителство на международната природозащитна организация WWF и ще подкрепи инициативата й Национален ден на природните паркове. През 2009 г., с подкрепата на GLOBUL, ще се проведе поредното издание на кампанията, в която стотици доброволци почистват от боклук и помагат за възстановяване на маркировката и местата за почивка в най-красивите и посещавани природни паркове в страната.