Подем в изкуствения интелект и безжичните връзки

Телекомуникациите и платената телевизия са на траекторията на ръста, но всеки от големите играчи върви по свой път

Телекомуникациите и платената телевизия са на траекторията на ръста, но всеки от големите играчи върви по свой път

Бъдещето на технологиите, а това означава на бизнеса и живота ни, е свързано с безжичните връзки, облака, изкуствения интелект, виртуалната реалност, когнитивните изчисления и други разработки в подем. Именно тези сфери ще постигнат най-бурно развитие и ръст в близките години.

Новите технологии преобразяват индустриите. Да вземем, например, платформата IBM Watson. Суперкомпютърът използва изкуствен интелект, облак и когнитивни изчисления, чете и поглъща невероятен обем от данни и прави това, което не може нито един човешки мозък, се посочва в анализ на ecommercetimes.com.

Възможностите на Watson в сферата на здравеопазването могат да бъдат животоспасяващи. Технологията на IBM освен това преобразува потребителското изживяване в автомобила с помощта на изкуствен интелект за водача и пътниците.

Редица други компании, били те големи и малки, вкл. гиганти като Microsoft и Amazon, формират следващата вълна на ръст в областта на машинното обучение. Това е вълнуващ момент за всички на пазара – инвеститори, клиенти, служители, мениджъри, партньори и потребители. Не всяка компания обаче я очаква успех, ще има победители и победени.

Телекомуникациите и платената телевизия също са на траекторията на ръста, но всеки от големите играчи върви по свой път. В миналото телекомите си приличаха и предлагаха почти еднакви услуги, но сега всичко се променя.

AT&T, например, започна като телефонна компания. Днес тя е един от водещите телеком оператори в САЩ, който освен телефонни услуги предлага безжичен достъп до интернет, IP и спътникова телевизия. AT&T въведе мобилната телевизия, като свърза безжичната телевизия с DirecTV и позволи на потребителите да гледат програми на своите смартфони или таблети където и да са в САЩ през безжичната мрежа AT&T Mobility.

Освен това AT&T планира да се задълбочи в съдържанието, като за целта купи медийната компания Time Warner. Телекомът се развива и конкурира играчи като Comcast, NBC, Verizon, AOL и Yahoo.

Друго голямо име в телеком индустрията, компанията Verizon, имаше същата позиция като AT&T, но и при нея настъпват промени. Навремето Verizon предлагаше жична телефонна връзка, а ето, че сега се откъсва от тази сфера. В момента операторът доставя безжични връзки и IP телевизия чрез собствения си бранд FiOS.

В бъдеще Verizon планира да навлезе в бизнеса със съдържание и реклама. Операторът купи AOL и е на път да погълне интернет компанията Yahoo. С помощта на тези придобивки Verizon цели да задържи клиентите си и същевременно да разшири рекламните си възможности.

Появиха се също информации, че Verizon проявява интерес към кабелната телевизия. Възможно е телекомът да погълне компания като Charter Spectrum, за да конкурира AT&T.

Бизнесът на Sprint, играч на безжичния пазар, расте уверено. Под управление на новото ръководство в последните години компанията модернизира своята мрежа и в момента доставя иновативни услуги на ниски цени.

T-Mobile, която също се е посветила на безжичните връзки, изпитваше трудности преди няколко години, след като пропусна прехода от 2G към 3G. Последва смяна на ръководството и компанията се преобрази. T-Mobile се възстанови за няколко години и в момента се намира на фазата на уверен ръст.

Интересно е развитието и на Windstream, която нараства за сметка на различни сливания, последното от които е с Earthlink. Обединенията помагат на Windstream да се развива в интернет пространството, като добавя клиенти и технологии за навлизане в нови области. Компанията предлага в момента широк спектър от услуги за фиксирана връзка, вкл. телефон, интернет и цифрова телевизия.

Коментар