Всеки пети шеф проверява кадрите в интернет

Все повече компании си търсят и избират кадри чрез справка в профилите в социалните мрежи. Един от 5 работодатели преглежда информацията за потенциални кандидати, публикувана в интернет, сочат данни от неотдавна направено проучване.

Британският сайт за търсене на работа Careerbuilder.com анкетира 3 100 души и откри, че компаниите все повече разчитат на интернет страниците на кандидатите си в социалните мрежи, когато трябва да направят избор дали да ги назначат на работа.

От всички отговорили, 20 процента твърдят, че са преглеждали профилите на кандидатите за свободните работни позиции в социалните мрежи. Други 9% са заявили на анкетиращите, че планират за започнат да проверяват профилите съвсем скоро.

Една трета от търсещите информация в социалните мрежи са открили детайли, които са ги довели до светкавичното отхвърляне на даден кандидат за свободното място. Двете най-често срещани причини за елиминиране на претендент за работа са били “употребата на наркотици или алкохол” и публикуването на фотографии, заклеймени като “неподходящи” или “провокативни”.

Сред останалите мотиви за отритването на кандидат след поглед в Интернет са показването на лоши комуникационни умения, лоши препоръки от предходни работодатели, лъжлива информация за квалификация и наличието на “непрофесионално” потребителско име.

И обратното, проучването установило, че 24% от работодателите, които са прегледали профилите на кандидатите, са намерили информация, която им е помогнала в наемането на кадри. Сред най-честите причини за одобрение след справка в Мрежата са информация за квалификацията, добрите комуникационни умения и откритието, че кандидатът би паснал добре в конкретната корпоративна култура.

Добрите препоръки и представяне на професионалните умения и знания също се отбелязват в плюсовете.

Сайтът предполага, че търсещите работа влизат и актуализират своите профили в социалните мрежи, като поправят коментарите и премахват препратките към приятели или към групи, които могат да ги покажат в неизгодна светлина.

Потребителите, които искат да се спасят от проверките на любопитните началници, да променят настройките на профилите си от “публичен” в “частен” режим, съветва Careerbuilder.com.

Коментар