Корпорация Oracle (NASDAQ: ORCL) обяви ръст на приходите си с 18 на сто до 5.3 млрд. щ.д. за първото тримесечие на 2009 г. в сравнение с първото тримесечие на предходната финансова година според общоприетите счетоводни стандарти на САЩ. Чистата печалба на Oracle за годината показва увеличение от 28 на сто и стига до 1.1 млрд. щ.д.
Общите приходи от софтуер за тримесечието са с 20 на сто повече в сравнение с миналогодишния период и са в размер на 4.2 млрд. щ.д.
Приходите от продажба на нови софтуерни лицензи за тримесечието са се увеличили с 14 % и достигат 1.2 млрд. щ.д.
2.9 млрд. щ.д. достигат приходите на Oracle от подновяване на лицензи и продуктова поддръжка, което е ръст от 23%.
Приходите от услуги на компанията са стигнали 1.2 млрд. щ.д., съгласно общоприетите счетоводни стандарти, или увеличение с 9 на сто от миналогодишните.
“Oracle за пореден път увеличава дела си в пазара на софтуер за управление на бази данни съгласно последния доклад на Gartner. Пазарният дял на Oracle от 49% в проучването за 2007 г. е по-голям от пазарните дялове на следващите четири компании в този сегмент взети заедно: IBM, Microsoft, Teradata, and Sybase”, заяви изпълнителният директор на Oracle, Лари Елисън.
“Все повече и повече клиенти на софтуера за управление на бази от данни купуват нашите интегрирани решения, базирани на Fusion мидълуеъра, за да осъвременят компютърната си среда,” казва Чарлз Филипс, президент на Oracle. “Продуктовата гама на Oracle от бази данни, мидълуеър и бизнес приложения за момента е най-богатата в сегмента за корпоративен софтуер. Това ни дава възможност да предложим по-широк набор решения от който и да е друг конкурент”, допълва Филипс.
Oracle EMEA (Европа, Близкия изток и Африка) отчете приход от 1.83 млрд. щ.д. за първото тримесечие на финансовата 2009 г., което е увеличение от 20 на сто в сравнение със същия период на 2008 г. според общоприетите счетоводни стандарти на САЩ.
“В региона на Европа, Близкия Изток и Африка Oracle продължава да бъде първият избор на клиента – било то от голяма, или малка организация”, сподели Серджо Джаколето, изпълнителен вице-президент в Oracle EMEA. “Постигаме изключителен успех както в придобиването на нови клиенти, така и при тези, които са направили допълнителни значителни инвестиции в наши технологии. Отчитаме търсене на продукти и услуги от цялото ни портфолио и клиентите се доверяват на Oracle като свой стратегически партньор”.