
Google планира да вгради технология за блокиране на реклами в браузъра Chrome. Новият „аd-blocker” ще се активира по подразбиране в десктоп и мобилните версии на най-популярния браузър в света, съобщи Уолстрийт Джърнъл.
На пръв поглед, подобен ход може да повлияе силно не само на онлайн медиите и компаниите за дигитална реклама, но и на самата Google. Изглежда сякаш интернет гигантът стреля срещу себе си, предвид, че онлайн рекламата е основният източник на доходи за Google.
Но не това е целта на Google. Новата система ще блокира само неприемливите реклами, дефинирани от „Коалицията за по-добри реклами”, на която Google e член. Такива са например изскачащите прозорци с броячи, които насилват потребителите да видят рекламата, преди да се зареди уеб страницата, както и автоматично пусканите видеа.
Според предварителните информации, Google все още обмисля как най-добре да реализира своя план за блокиране на неприемливи реклами. Едно от възможните решения е да се блокират всички реклами в даден сайт, ако една реклама или една от неговите страници не съответства на изискванията за приемлива реклама.
[related-posts]
Ако реализира своята идея, Google ще получи изключителен контрол върху рекламния пазар. Освен, че е най-големият доставчик на онлайн реклама, Google ще стане и компанията с най-голямо влияние върху блокирането на реклами.
