Huawei и Xiaomi виждат шансове на слабия РС пазар

Huawei и Xiaomi продължават да пускат нови модели лаптопи на РС пазара, въпреки не особено успешните продажби

Петгодишният спад на РС пазара не попречи на плановете на китайските производители Huawei и Xiaomi. Двете компании продължават да пускат нови модели лаптопи, окуражени от по-слабата конкуренция, в сравнение с пазара на смартфони.

През първата си година на РС пазара Xiaomi продаде едва 500 хиляди компютъра, докато Huawei постигна 700 хиляди. Според анализ на Digitimes, новите китайски играчи в РС бизнеса не са успели да преодолеят глобалната тенденция на спад в продажбите на потребителски ноутбуци.

Xiaomi и Huawei се надяваха на бърз успех на пазара за ноутбуци, разчитайки на известните си брандове, предимствата в работата с доставчиците на компоненти и познанията за китайския пазар, но в крайна сметка не постигнаха желаните първоначални резултати.

Първото поколение Matebook 2-в-1 на Huawei, произведен от Foxconn, се продаваше за 699 долара. Компанията очакваше да реализира около 1 млн. броя подобни устройства, но продажбите не надвишиха 700 хиляди, повечето от които в Китай.

Продажбите на 12,5- и 13,3-инчовите Xiaomi Airs пък останаха на ниво под 500 хиляди броя, при 2 млн. заложени в плановете на компанията. Тези ноутбуци бяха произведени от Wistron и Inventec.

Въпреки неблагоприятната ситуация, Huawei и Xiaomi продължават да пускат нови модели лаптопи. В частност, Huawei обяви 15,6-, 13- и 12-инчови Matebooks от второ поколение на цени от 900 до 1900 долара. Устройствата, произведени от Pegatron и Quanta Computer, ще се продават в 12 страни по света, вкл. Китай, САЩ, Германия и Япония.

Xiaomi също е поръчала нови модели на своите партньори-производители, но в по-малък от първоначалните планове обем. Междувременно, Huawei привлече главния оперативен директор на Lenovo, за да разшири влиянието си на пазара за ноутбуци в Европа и Северна Америка.

Коментар