Двукратен ръст при OLED телевизорите тази година

OLED телевизорите имат съществени предимства, но все още са много скъпи

Продажбите на телевизори с OLED панели ще нараснат двойно тази година, прогнозира DigiTimes, позовавайки се на източници от индустрията.

Очаква се през 2017 г. доставките на OLED телевизори в световен мащаб да достигнат 2 млн. броя, в сравнение с 1 млн. през миналата година. Лидер на пазара се очертава LG с продажби в размер на 1,5 млн. броя, спрямо 900 хиляди през 2016 г.

OLED продажбите на Sony и Panasonic са малки, въпреки че двете японски компании не са новаци в този сегмент. DigiTimes очаква Sony да продаде тази година 300 хилияди OLED телевизора, а Panasonic – 200 хиляди.

Според информация на OLED-Info, в момента OLED панелите формират около 10% от приходите на LG Display, но до края на десетилетието делът им ще нарасне до 50%.

Корейският производител обяви наскоро план за инвестиции в размер на 852 млн. долара за разширяване на производството на OLED панели за телевизори и смартфони в Южна Корея.

За разлика от течнокристалните дисплеи (LCD), панелите с органични светодиоди (OLED) не се нуждаят от задна подсветка, тъй като всеки пиксел в OLED дисплея излъчва собствена светлина. Благодарение на това, OLED телевизорите са по-тънки и по-леки, имат по-висок контраст и консумират по-малко енергия.

Но OLED телевизорите все още са много по-скъпи. Така например, 55-инчов OLED модел на LG струва около 3300 долара на тайванския пазар, което е сериозна пречка пред навлизането на новата технология.

Коментар