Пазарът на течнокристални монитори се придвижва необратимо към модели в съотношение 16:9. Делът на широкоекранните дисплеи е нараснал от 1,7% през второто тримесечие до 6% през третото, сочат данните на компанията WitsView.
Очакванията за четвъртото тримесечие на годината отреждат 11,2% дял от общите продажби на LCD-тата във формат 16:9. Тенденцията на растеж при широкоекранните монитори ще се запази и през следващата година, прогнозира WitsView.
Лидер на пазара в момента е BenQ, която контролира 32,4% от продажбите на 16:9 LCD-та, твърди публикация в digitimes.com. След нея се нареждат ViewSonic с дял от 11,4%, Acer (9,5%), Samsung (6,6%) и LG (5,8%).
Първи Samsung, LG и AOC предложиха 17-инчови течнокристални монитори в съотношение 16:9 през третото тримесечие на 2006 година. Този тип екрани обаче успяха да се харесат на потребителите едва след една година, когато се появиха по-атрактивни модели с 15,6-инчов дисплей.
От края на 2007 година досега продажбите в сегмента са нараснали десетократно – от 271 хиляди до 2,712 милиона броя, сочат пазарните проучвания.
Мониторите не са в отношение 16:9, а 16:10, за да се осигури по-голяма вертикална площ за работа.
16:9 са LCD/Plasma ТV-тата..