Смартфоните вече играят сериозна роля в пазаруването

Хората са все по-свързани с интернет – близо 40% от потребителите на смартфони по света влизат в интернет преди да станат сутрин. Огромният ръст в потреблението на мобилни приложения се отразява значително и на поведението на потребителите при пазаруване.

Скоро ще стане безсмислено да говорим за онлайн и офлайн като две отделни реалности. В Свързаното общество поведението при пазаруването на място и онлайн се слива, за да създаде феномен, който най-добре може да бъде описан като пазаруване от следващо поколение, сочи доклад на Ericsson ConsumerLab, изготвен съвместно с Копенхагския институт за бъдещи науки (PDF).

Проучването в Съединените Щати през 2012 г. показва, че смартфоните вече играят сериозна роля в процеса на пазаруване. Четири на всеки десет потребители на смартфони в САЩ използват телефона си, за да извършват малки плащания, да сканират продуктови баркодове или да свалят купони.

Феноменът „пазаруване от следващо поколение” се появява в резултат на желанието на клиентите да комбинират най-добрите аспекти на пазаруването на място и онлайн пазаруването. С други думи, потребителите искат да видят, докоснат и изпробват продуктите, да правят сравнения между цените и да имат достъп до разширена продуктова информация, без да чакат на опашка за покупката.

Като цяло, потребителите на смартфони са по-заинтересовани в онлайн пазаруването от тези, които нямат смартфони. В 8 от общо 12 продуктови категории, които са били анализирани, потребителите са предпочели комбинация от пазаруване на място и онлайн пред опцията само за онлайн пазаруване.

Търговците могат да спечелят от факта, че потребителите искат да пазаруват навсякъде и по всяко време и да могат да комбинират ползите, както от физическото, така и от онлайн пазаруването

„Потребителите правят пазаруването част от естествения поток на всекидневния си живот. В резултат те искат приложения, които правят изживяването по време на пазаруване удобно и нехаотично. Точно както хората желаят достъп до интернет навсякъде и по всяко време, така искат да могат да пазаруват в момента, в който изпитат нужда от даден продукт. Търговците трябва да разберат и да посрещнат тези нужди, ако искат да бъдат успешни в следващите години”, коментира Майкъл Бьорн, шеф на отдел проучвания в Ericsson ConsumerLab.

Коментар