М-Тел прикани клиентите си да минат на електронни фактури

М-Тел предприе еко-инициатива, свързана с намаляване на използваната хартия както от самия оператор, така и от неговите клиенти. Проектът дава възможност на потребителите да се откажат от печатането и доставянето на месечната им сметка по пощата.
Вместо хартиена, М-Тел предлага електронна фактура. Тя е безплатна и достъпна през уебсайта на оператора.
Електронната фактура се отличава с лесен за използване интерфейс – има възможност за графично представяне на потреблението по дни, направление и др. Данните могат да бъдат сортирани по GSM номер, дата, стойност. Веднъж регистрирали се, клиентите имат достъп до фактурите за последните 6 месеца.
С всеки тон рециклирана или спестена хартия, за която са нужни 3 тона дървесина, се спасяват 13 дървета, посочиха от М-Тел. Хартиената индустрия освобождава серен диоксид в атмосферата, който води до над 100 000 тона киселинни дъждове в световен мащаб.
За да се откажат от своята фактура на хартиен носител, клиентите трябва да позвънят на *88 или да посетят М-Тел магазин.
Инициативата е първият от планираните зелени проекти на М-Тел през 2009 г.

по темата: „М-Тел прикани клиентите си да минат на електронни фактури”

добавете коментар...

  1. Green

    Така си е, да. Но по принцип е похвална всяка green инициатива. Тя би трябвало да носи екологични ползи за потребителите. В случая Мобилтел ще си намали значително и разходите, но дали ще намали цените – едва ли. И не е длъжен да го прави. Вече не е монополен оператор, така че имаме избор. А Глобул първи обявиха зелената инициатива, което никой не може да им го отрече.

  2. Наско

    Искам да изкажа моето възмущение, от новата кампания на М-Тел за отказване от хартиените фактури (http://technews.bg/info.php?id=10524) – как мразя такива лицемерни кампании!!!! Защо лицемерни ли – защото: 1. Проблема с околната среда не е от вчера, но кризата е от преди месец и вече всеки иска да намали по някакъв начин да намали разходи си, иначе другият вариант е да увоняват хора (кофти имидж), да намалят заплатите (кофти имидж) или да увеличат цената на услугите (губят конкурентоспособността си). 2. Трябваше ли да чакат Глобул да започне GREEN-кампания за да се сетят да направят нещо за околната среда?!? 3. Защо тази кампания не е направиха преди години (2-3-5-10 – поне от толкова се говори за проблема с околната среда), ами чак сега се сетиха – ако наистина им пукаше за околната среда щяха да са го направили отдавна! 4. Цената на фактурата – листи, тонер, принтери, заплати на ангажираните хора, пликове, марки и прочие са калкулирани в цената на услугата, т.е. докато си говориш, плащаш и за това, така, че ако се откажеш просто ще увеличиш дела на печалбата на М-Тел. 5. Ако си изхвърляш боклука разделно (както правя аз) няма нищо лошо в това си получаваш фактурата, защото има затворен кръг. Това важи и за фирмите, макар че те получават много повече листи за фактурата си. 6. Ако се откажеш от хартиената си фактура освен, че УВЕЛИЧВАШ ПЕАЛБАТА НА НАЙ-ПЕЧЕЛИВШАТА ФИРМА В БЪЛГАРИЯ, ами застрашаваш да нарушиш доста други пера в икономиката – екипа от хора (обслужващи фактурите) в М-Тел ще загубят работата си, пощальоните ще останат без работа, пощите ще загубят от намаляване на продажбите на марки, ще загуби фирмата доставчик на хартия (така и тя ще е принудена да намали разходите си – най-вероятно като съкрати част от персонала си) и така-нататък и така-нататък…. Всичко е в един омагьосан кръг… Но все пак да не забравяме американците защо бяха най-силни – защото колкото повече харчиш, толкова повече пари влизат в икономиката, т.е. харченето е полезно (стига да е в границите на възможностите ти), ако сега се съобразим с М-Тел, рискуваме много повече, за БГ икономиката, отколкото ако не се съобразим с тях и продължим да си получаваме фактурите, стига после хартията да отиде в СИНИЯТ КОНТЕЙНЕР – дори децата го знаят.

Коментар