Производителят на електромобили Tesla обяви тази седмица програма за изтегляне от пазара на 123 хиляди коли Model S, произведени до април 2016 г. Това се случва в момент, когато компанията се опитва да увеличи темповете на производство, за да отговори на търсенето, а акциите й поевтиняват.
Открит е проблем в усилвателя на волана на Model S – по време на вътрешни тестове инженерите на Tesla са забелязали твърде голяма корозия на болтовете. Дефектът се проявява по-често в страни със сурови зими, особено ако за борба със заледяването се използват калциеви и магнезиеви соли, а не обикновена сол.
Но дори и болтовете да се отвият, водачът запазва възможността за управление на автомобила, прилагайки по-голямо усилие, поясняват от Tesla. Проблемът се усеща най-добре при движение на електромобила с ниска скорост и при паркиране.
Въпреки, че дефектът може да се прояви при по-малко от 0,2% от продадените електромобили Model S, американският производител е предприел радикални мерки. Компанията ще поправи всички коли от тази серия, пуснати до април 2016 г. Твърди се, че ремонтът отнема около два часа.
Същевременно, акциите на Tesla през последния месец поевтиняха с 25%. Паричните запаси на компанията намаляват, а инвеститорите в нея търпят загуби.
‘Айде, свърши се най-сетне… Обаятелният долен мошеник завлече инвеститорите с лъскавите си фантасмагории и балонът Tesla накрая се спука. Тъпото е, че дори след очевадната поука, пак ще има непоправими вманиачени хлапетии, които наивно ще продължават да приемат за чиста монета безочливите ПР-безсмислици и ще въздишат по “гения” на един безскрупулен измамник.