LG увеличава инвестициите си в областта на роботиката. Компанията възлага на роботите ключова роля в своята ThinQ стратегия и търси технологични партньори на локално и глобално ниво.
Скорошната инвестиция на LG в американската компания Bossa Nova Robotics следва подобни сделки с няколко корейски стартъпи от миналата година. В рамките на 12 месеца LG е вложила общо над 90 милиона долара в стартъп компании, занимаващи се с роботика.
Bossa Nova Robotics е доставчик на данни в реално време за глобалната търговска индустрия, които помагат на големите вериги магазини да функционират по-ефикасно. Walmart, най-голямата верига хипермаркети в света, от миналата година тества технологията на Bossa Nova в няколко свои магазина.
Преди да започне партньорство с Bossa Nova, LG инвестира в четири корейски компании, занимаващи се с роботика: Acryl, SG Robotics, Robotis и Robostar. Първата от тях, Acryl, e създала интегрирана платформа за изкуствен интелект, наречена „Джонатан”, която е способна да разпознава човешките емоции и да разбира смисъла на текстове, реч и изображения въз основа на подробна база данни.
Стартъпът SG Robotics развива мобилни роботи, които помагат на хора с двигателни увреждания, вкл. и на такива, страдащи от параплегия и нервно-мускулни заболявания. WalkON костюмът на компанията бе първият носител на Олимпийския огън на тазгодишните Параолимпийски игри в Пьончан.
Robotis се специализира в роботи за образованието. Компанията е известна с иновативните задвижващи механизми на своите многофункционални роботи. Тя също така произвежда контролери и сензорни модули на роботите. Robostar пък е разработчик на индустриални роботи за нуждите на компании, които произвеждат хардуер за автомобили и мобилни телефони, дисплеи и полупроводници.
Чрез тези инвестиции LG се стреми да изведе обслужващите роботи на глобалния пазар и това да се превърне в една от основните дейности на компанията в близко бъдеще. Компанията вече пусна няколко робота за пробен период, като по време на Олимпийските игри в Пьонгчанг нейните упътващи и почистващи роботи бяха поставени в най-голямото летище в Южна Корея с цел повишаване на комфорта на пътниците.
На тазгодишното изложение CES в Лас Вегас LG показа три концептуални робота от типа CLOi, разработени специално за използване на силно оживени места, като например супермаркети. Въпросните роботи са създадени паралелно с останалите продукти от серията ThinQ – брандът на LG, разработващ домакински роботи и електроуреди, функциониращи с помощта на изкуствен интелект.