Пазарът на мобилни приложения е един от най-динамичните и доходоносни, потвърждават актуални данни за свалените апликации през миналата година в световен мащаб, публикувани от App Annie.
Общо, потребителите по света са свалили мобилни приложения 194 млрд. пъти. Прави впечатление, че на Китай се падат половината (около 50%) от всички сваляния, извършени през 2018 г.
Това не е изненадващо, тъй като Китай е най-големият пазар на смартфони в света. Страната е отговорна за 40% от всички средства за покупка на мобилни приложения и виртуално съдържание в тях през 2018 г.
През миналата година потребителите по света са похарчили 101 млрд. долара за мобилни апликации, което е със 75% повече, отколкото преди две години. Напълно очаквано, 74% от харчовете се падат на мобилните игри.
Над половината от пазара си разпределят около 300 компании. През миналата година потребителите са изразходвали 18 млрд. часа в избор и покупки на приложения, което е с 45% повече спрямо 2016 г.
Статистиката сочи още, че през 2018 г. един потребител е прекарвал средно около три часа на ден в различни мобилни приложения. Най-популярното приложение в света (с изключение на Китай) е YouTube.