За втора поредна година Samsung отчита рекордни годишни резултати – оперативна печалба от 10,8 трилиона вона при продажби от 59,27 трилиона вона, на фона на слабо четвърто тримесечие, според финансовия отчет на корейската компания.
Приходите за последното тримесечие, приключило на 31 декември, са намалели с 10% спрямо същия период на предходната година и възлизат на 59,27 трилиона вона. Оперативната печалба за Q4 пък е 10,8 трилиона вона, което е спад от 29%.
Неблагоприятните бизнес и макроикономически фактори доведоха до по-бавен растеж през последното тримесечие, коментират от Samsung. Но през годината компанията представи множество технологични иновации, които са предпоставка за бъдещ растеж.
Печалбите за четвъртото тримесечие са повлияни от спад в търсенето на чипове памет, използвани в центровете за данни и смартфоните. Общата печалба при дисплейните панели леко намалява, поради нарастващата конкуренция между производителите на мобилни дисплеи.
В отдела за „ИТ и мобилни комуникации (IM)” продажбите на смартфони и цените са отбелязали лек спад през четвъртото тримесечие. Причината е силно конкурентният пазар, въпреки високото сезонно търсене. Независимо от това, мрежовият бизнес е на печалба, благодарение на 5G инсталации и оборудване, както и на разширяването на LTE мрежите.
Дивизията за „Потребителска електроника (CE)” отчита тримесечна печалба, водена от високите продажби на премиум телевизори, сред които QLED моделите.
Samsung очаква търсенето на памет да остане слабо в първото тримесечие на 2019 г., поради сезонността и макроикономическите показатели, както и корекциите на запасите от страна на големите клиенти.
OLED рентабилността вероятно ще намалее, поради бавните продажби на премиум смартфони и нарастващата конкуренция с LTPS LCD продукти. В същото време, при LCD продуктите се очаква приходите да спаднат, в резултат на мащабно разширяване на капацитета в индустрията.
Печалбите в IM отдела биха могли да се подобрят през първото тримесечие, благодарение на планираното пускане на новия модел смартфон Galaxy и въвеждането на комерсиални 5G мобилни услуги в Корея.
За 2019-та Samsung очаква общите годишни печалби да спаднат, поради по-слабите резултати от дейността на бизнеса с памет. Търсенето на продукти с памет и OLED панелите се очаква да се повиши от втората половина на годината.