Microsoft обяви, че планира да прехвърли на организацията „American Printing House for the Blind“ (APH) изследването и технологията, заложени в Code Jumper – език за програмиране, който е разработен с цел подпомагане на деца, които страдат от слепота или намалено зрение.
Филантропската инициатива цели повече ученици по света да се възползват от възможностите на Coder Jumper, който се базира на разработка на Microsoft, известна като Project Torino. Този проект запознава с програмирането деца на възраст 7-11 години и е разработен съвместно с група ученици, които имат нарушено зрение в различна степен.
Microsoft се надява, че съвместно с APH, Code Jumper ще даде на повече ученици възможност да разберат основите на програмирането и ще развие важни умения като изчислително мислене и гъвкавост, които са съществени за бъдещото кариерно развитие.
APH вече обяви плановете си да представи Code Jumper в Австралия, Канада, Великобритания и САЩ тази година и да разшири този списък с държави през следващите 5 години.
Същевременно, в рамките на международната образователна конференция BETT, Mircosoft представи ъпдейт на играта „Minecraft: Education Edition“, който включва нова програма по компютърни науки към Code Builder (функционалност на Minecraft, насочена към програмиране) и обновена дигитална програма, насочена към учителите в глобалната общност.
„Minecraft: Education Edition“ предоставя всички необходими ресурси за стартиране на обучението по компютърни науки, вкл. безплатна 30-часова програма за ученици във възрастовата група 8-15 години. Последният ъпдейт на играта улеснява още повече използването на Code Builder.
Mircosoft продължава да инвестира и в нови начини за увеличаване на скоростта на четене и разбиране. В партньорство с „Made by Dyslexia“, компанията подготви безплатни материали за обучение в Microsoft Educator Community, които са насочени в помощ на учители, работещи с ученици с дислексия.