iPhone XR е най-продаваният айфон в САЩ през третото финансово тримесечие на Apple и заедно с моделите от 2018 г. заема не по-малко от 67% от продажбите за същия период, по данни на CIRP.
По-конкретно, 48% от продажбите на айфони през тримесечието се падат на iPhone XR, което означава, че най-достъпният модел от 2018 г. е продаван по-добре от iPhone 8 Plus и iPhone X заедно през разглеждания период.
iPhone XR е доминиращият iPhone модел, коментира Джош Ловиц, основател и управляващ партньор на CIRP. „Неговият 48-процентен дял от продажбите за тримесечието е най-високият, който сме виждали за индивидуален модел – от iPhone 6 през 2015 г., който споделяше лидерство с 6 Plus, но при само два остарели модела, предлагани като алтернатива”.
Apple е наложила с голям успех на пазара конкурентен модел, със среден по големина екран и цена, която е близо до тези на водещите Android телефони, допълва анализаторът.
CIRP също така изнася данни за продажбите на Apple услуги. Не е изненадващо, че около 48% от собствениците на iPhone са закупили допълнително iCloud съхранение.
По подразбиране, услугата iCloud включва 5GB пространство в облака, но почти половината потребители на iPhone в САЩ плащат за допълнително място, в което да преместят своите архиви, снимки и видеоклипове.
Apple Music също е успешна – над една трета (35%) от собствениците на iPhone са закупили абонамент за услугата, докато Apple Podcast се приближава много близо до нея с 30%. Въпреки критиката, Apple News се справя доста добре, достигайки 15-процентен дял от потребителската база на Apple.
По традиция, Apple ще представи ново поколение айфони през септември. Очакват се три нови модела, които ще наследят триото, пуснато през 2018 г.