TechNews.bg
E-обществоВодещи новиниНовини

Facebook затяга правилата за политическа реклама

Facebook въвежда етикет „потвърдена организация” за политическите рекламодатели в САЩ (снимка: CCO Public Domain)

Нови правила в социалната мрежа Facebook влизат в сила за предстоящите през ноември 2020 г. президентски избори в САЩ. Компанията на Марк Зукърбърг затяга правилата си за политически реклами, изисквайки нови известия във Facebook и платформата за споделяне на снимки Instagram.


Гигантът на социалните медии въвежда етикет „потвърдена организация” за американски политически рекламодатели. Това е удостоверение, издавано от правителството на САЩ, с което рекламодателите ще демонстрират своята легитимност.

Всички рекламодатели, публикуващи реклами по политически или социални въпроси, също ще трябва да поместят в мрежата своята информация за контакт. Рекламодателите трябва да се съобразят с новите правила до средата на октомври или рискуват рекламите им да бъдат прекъснати.

Поставена под контрол от страна на регулаторите, след като Русия използва платформите за социални медии в президентските избори през 2016 г., Facebook въвежда още от миналата година инструменти за прозрачност на рекламите в различни държави, отбелязва в репортаж по темата CNBC.


От май 2018 г. Facebook изисква от политическите рекламодатели в САЩ да поставят етикет за отказ от отговорност „платен от” в своите реклами. Но компанията се оплака, че някои рекламодатели са използвали подвеждащи откази или се опитват да се регистрират като несъществуващи организации.

[related-posts]

„През 2018 г. видяхме доказателства за злоупотреба в тези „откази от отговорност” и затова засилваме процеса”, заяви Сара Шиф, продуктов мениджър във Facebook по повод новите правила за политически реклами в социалната мрежа.

още от категорията

В ерата на социалните медии ставаме все по-асоциални

TechNews.bg

Тръмп оцени американския бизнес на TikTok на 14 мрлд. долара

TechNews.bg

Европа обмисля забрани за социални медии на деца под 16 години

TechNews.bg

Социалните мрежи преливат от 30-секундни сапунени опери

TechNews.bg

Има и ползи от четенето на новини в социалните медии

TechNews.bg

Meta може да загуби милиарди от митата срещу Китай

TechNews.bg

Коментари