Повече от половината жени (55%) в Европа споделят, че поемат лидерството относно технологиите в семейството, сочи ново проучване на D-Link, което разкрива тенденции в закупуването, притежаването и използването на потребителска електроника и устройства за умния дом.
Оказва се, че използването на гласово активирани смарт високоговорители у дома, като Amazon Alexa, Google Home и Apple HomePod, е подсилило доверието на милиони европейци в технологиите. 67% от жените в Стария континент са благодарни на своя гласово активиран високоговорител, че им е помогнал да повишат доверието си в технологиите, както и това на останалите членове на техните семейства.
Изследването разкрива, че днес повече от 480 милиона европейци (65%) притежават или планират да закупят в близко бъдеще високоговорител, който се активира чрез глас. От тях над 61 на сто са жените, които притежават или планират да закупят гласово активиран високоговорител в близко бъдеще.
Данните сочат също, че малко над половината от жените в Европа (55%) са хората в техните семейства, които биха закупили и най-много биха ползвали потребителски устройства. Жените в Италия са най-големите фенове на технологиите в своите домакинства, като повече от половината твърдят, че най-много купуват и използват технологични продукти. Следват жените в Германия и Испания (59%), Франция (54 на сто) и 37% от жените в Обединеното кралство.
Освен че изграждат доверие в технологиите, преобладаващите три четвърти от населението в Европа (72%) споделя, че техните смарт високоговорители с гласово активиране подпомагат ежедневието им по някакъв начин – включително 70% от жените.
Половината от европейците (50%) са благодарни на своите гласови смарт помощници, че им спестяват време, а същият процент (50 на сто) вярват, че тяхното устройство им помага да изпълняват по-лесно ежедневните си задължения. Около една трета от жителите на Европа (33%) се радват на по-спокойна домашна атмосфера и твърдят, че техните умни помощници правят определени ситуации по-малко стресиращи.
Проучването на най-честите причини за използване на смарт високоговорителите с гласово активиране установява, че повечето европейци (71%) ползват техните устройства главно за да слушат музика, радио или подкасти. Следват проверка на прогнозата за времето (57 на сто), използване като будилник или таймер (52%), проследяване на последните новини и текуща информация (52%) и задаване на забавни въпроси (41 на сто).
Двама от всеки петима европейски граждани (42%) използват своя гласово активиран смарт високоговорител в комбинация с други умни устройства за дома, като например умни контакти, рутери, камери за сигурност и устройства за установяване на течове.
… и го дават на умните шпионски джаджи, много умно да.