
(снимка: Dell)
Dell Technologies стартира нов, по-гъвкав модел за продажба на ИТ оборудване – чрез абонамент. С тази инициатива американската компания ще се конкурира с доставчици на облачни услуги, включително Amazon и Microsoft, съобщи Блумбърг.
Сега клиентите на Dell могат да използват компютри, сървъри и друго оборудване, като плащат за него на базата на потреблението на ресурсите – памет, захранване и т.н. Вместо да купуват устройство и да го използват колкото искат, фирмите могат да наемат оборудването и да плащат за него веднъж месечно.
[related-posts]
Освен това клиентите могат да възложат на Dell пълното управление на инфраструктурата на тяхното оборудване.
Dell се позовава на прогноза на Gartner, според която през 2022 година 15% от сделките за доставка на оборудване за дейта центрове ще бъдат извършени по абонаментен модел, спрямо 1% през 2019 г. Hewlett Packard Enterprise – един от основните конкуренти на Dell – възнамерява напълно да премине към такъв бизнес модел до 2022 г.
Ръководството на Dell вярва, че е настъпил моментът да оптимизира портфолиото си в отговор на нуждите на клиентите. Моделът „като услуга” е роден в облака и организациите го харесват, казва Сам Грокот, старши вицепрезидент по маркетинг на компанията.
