Българската консултантска компания Балкан Сървисис пусна приложение за анализ на телефонните разговори, базирано на Business Intelligence софтуера QlikView. Инструментът е свободно достъпен, заедно с демо версия на QlikView за 15 дни работа, като дните могат да са непоследователни.
Приложението предоставя възможности за анализ на детайлните и обобщените месечни справки от мобилните оператори. В рамките на минути компании и отделни потребители могат да заредят собствените си данни и да направят разнообразни анализи с цел контрол и оптимизиране на разходите си за GSM.
Програмата анализира с помощта на графики и таблици проведените обаждания от служителите, цената на разговорите и продължителността им, разходите по отдели и длъжности, часове и дни от седмицата.
Направени са различни справки в табличен и графичен вид, като са използвани възможностите на Business Intelligence технология от ново поколение.
Балкан Сървисис може да доразвие продукта, съобразявайки го с използваните от конкретната компания комуникационни услуги. Планирани са нови версии на решението, в които ще бъдат добавяни още справки и анализи.
В следващата версия ще бъде добавена и нова функционалност за изчисление и визуализация на „Ключови показатели“. В удобен за потребителя вид и на един екран ще се показват всички важни показатели, като например брой карти, месечен разход, брой номера с надвишени лимити, сума на надвишените лимити, сума на месечните такси и други.