Area 120, екипът на Google за разработка на експериментални технологии и услуги, тихомълком стартира новата социална мрежа Keen. Тя се позиционира като потенциален конкурент на вече популярната услуга Pinterest.
Една от отличителните характеристики на Keen е, че разчита на технологии за машинно обучение в процеса на търсене на съдържание. Това означава, че за потребителите ще бъде по-лесно да намерят нещо интересно, тъй като специален алгоритъм открива материали въз основа на темите, посочени от посетителя на услугата.
Един от авторите на проекта, Си Джей Адамс, отбелязва, че Keen се ангажира да стане алтернатива на „безмозъчното” гледане на канали.
„Дори и да не сте експерт по никоя тема, можете сами да намерите нещо интересно и да запазите няколко връзки, които смятате за полезни. Тези парчета съдържание действат като семена и ви помагат да намерите повече свързани материали във времето”, казва той.
Въпреки че засега Keen трудно може да бъде наречена конкурент на Pinterest, новата услуга има значително предимство, което идва от огромния опит на Google в работата с технологии и алгоритми за машинно обучение, базирани на изкуствен интелект.
В момента потребителите могат да взаимодействат с Keen чрез уеб браузър или от експериментално приложение, което е достъпно за Android устройства.
Даунлоуд: Keen за Android