Ренесанс на пазара за таблети в пандемията

Интересът към таблетите рязко се покачи при прехода към дистанционна работа и учене
(снимка: CC0 Public Domain)

Доставките на таблети бележат ръст през второто тримесечие на годината, според анализ на Canalys. Продажбите в глобален мащаб са се увеличили с 27% на годишна база и възлизат на 37,5 млн. броя.

В последните няколко години търсенето на таблети беше слабо. Но в периода април-юни 2020 г., на фона на масовия преход към дистанционна работа и учене, заради пандемията, ситуацията рязко се промени. Търсенето на таблети расте както от страна на крайните потребители, така и от бизнеса.

Нещо повече, магазините за търговия на дребно и телеком операторите стимулират покупките на таблети, като предлагат отстъпки и изгодни планове за достъп до интернет, отбелязват анализаторите от Canalys.

Всички водещи производители на таблети показват впечатляваща динамика на продажбите през второто тримесечие. Лидерът Apple увеличава доставките на iPad с близо 20%, превишавайки 14 млн. броя, което е рекордно постижение за второ тримесечие.

Samsung запазва втората позиция с продажби в размер на 7 млн. броя, бележейки ръст от почти 40% на годишна база.

Huawei финишира трети с резултат от 4,77 млн. броя и 12,7% дял от световния пазар. Година по-рано китайският производител достави 3,3 млн. таблета за същия периоди и имаше дял от 11,1%. Особенно впечатляващ е ръстът на компанията в Западна Европа, а в глобален мащаб увеличението е 45%.

В челната петица попадат още Amazon и Lenovo, които постигат ръстове съответно от 37,1% и 52,9%, доставяйки 3,2 млн. и 2,8 млн. таблета през тримесечието. Двете компании контролират съответно 8,4% и 7,5% от глобалния пазар на таблети.

В периода април-юни 2020 г. пазарът на таблети преживя ренесанс на фона на повишеното търсене на устройства за дистанционна работа и обучение, коментира ситуацията анализатор от Canalys.

Коментар