Ново попълнение в семейството роботи CLOi на LG ще помогне на хотели, училища, офиси, ресторанти и търговци да осигурят спокойствие сред посетителите си в условията на пандемия от коронавирус.
Устройството на LG съчетава компетенции в роботиката, изкуствения интелект и автономните превозни средства. Роботът ще използва ултравиолетова C (UV-C) светлина за дезинфекция на зони с голям поток от хора.
LG ще представи официално робота на Digital CES 2021 през януари. Очаква се устройството да наложи нов стандарт за хигиена, спомагайки за дезинфекцията на зони с интензивен поток от хора. Компанията планира да предложи UV робота на хотели, търговци, корпоративни клиенти и образователни институции в САЩ в началото на 2021.
С автономния си дизайн роботът ще може лесно да се придвижва около маси, столове и други мебели, като облъчва повърхностите, които най-често се докосват, за 15 до 30 минути, и дезинфекцира множество зони с едно зареждане на батерията.
Проектиран да бъде лесен за работа, роботът на LG може да бъде интегриран във вече установени процедури за почистване, без да се налага задълбочено обучение на персонала или на специалисти за използването му. Служителите ще могат да следят процеса чрез актуализации на своите телефони или таблети.
Излагането на UV лъчи ще бъде сведено до минимум за персонала чрез вградена предпазна ключалка, която се активира чрез сензори за отразяване на движението на човека, с натискане на бутон за аварийно спиране или през мобилното приложение.
Автономният UV робот идва в момент, когато хигиената е от най-висок приоритет за гости на хотели, студенти и клиенти на ресторанти, подчерта Ро Кю-Чан, ръководител на бизнес дивизията за роботи в LG Business Solutions Company.
По неговите думи, потребителите могат да бъдат спокойни, че LG UV роботът ще помогне да се намали излагането им на потенциално вредни микроби, допълва той.