Apple остава крал на пазара за таблети

Apple продаде повече от 19 милиона таблета в САЩ през миналата година
(снимка: CC0 Public Domain)

iPad на Apple продължава да бъде най-популярният таблет на планетата, което се потвърждава от последни данни на изследователската фирма Canalys за пазара в САЩ.

Миналата година пазарът на таблети във водещата световна икономика се срина с не по-малко от 31% през последното тримесечие, като всички доставчици продадоха общо 12,7 милиона броя. Търсенето намаля значително, тъй като големите покупки на таблети бяха през 2020 г. по очевидни причини.

Apple е най-големият играч на пазара за таблети в САЩ – компанията успя да продаде повече от 19 милиона бройки само за една година, което дава на ИТ гиганта от Купертино сериозна преднина спрямо конкурентите с дял от 40,2%.

„Apple запази доминацията си при таблетите както през четвъртото тримесечие, така и през цялата година, завършвайки 2021-а с доставени 19,1 милиона iPad, въпреки че това представлява спад от 17% спрямо 2020 г.”, коментира Canalys.

Amazon и Samsung заемат второ и трето място съответно с 10,9 милиона (23,9%) и 7,9 милиона броя (13,4%) като ключови доставчици на Android таблети. И двете компании регистрират сравнително слабо търсене през празничния сезон, в сравнение със същия период на 2020 г.

На четвърта и пета позиция са Microsoft (3,9%) и Lenovo (3%). Самата Microsoft не създава класически таблети, а устройства „2 в 1”, които могат да се използват и като таблети. Въпреки това ръстът от 11% е доказателство, че компанията увеличава инвестициите си в марката Surface, която става все по-популярна.

Коментар