Рекордни финансови резултати както през четвъртото тримесечие, така и през цялата 2021 година отчете дистрибуторът на ИТ продукти ASBIS Enterprises Plc, който оперира на развиващите се пазари в Европа, Близкия изток и Африка.
Приходите от продажби на ASBIS през 2021 г. надхвърлиха границата от 3 милиарда долара за първи път в историята на компанията и възлизат на близо 3,1 милиарда долара, в сравнение с 2,4 милиарда долара през 2020 г., което е увеличение от 30%. В същото време нетната печалба се удвоява до 77,1 милиона щатски долара, в сравнение с 36,5 милиона долара през 2020 г.
През четвъртото тримесечие на 2021 г. ASBIS също генерира рекордни тримесечни финансови резултати. Приходите за периода са 948 милиона щатски долара (ръст от 10% в сравнение с много доброто четвърто тримесечие на 2020 г.), докато нетната печалба е 28,7 милиона щатски долара, което е увеличение от 34% спрямо същия период на миналата година.
„За първи път в нашата 30-годишна история надхвърлихме 3 милиарда долара приходи и генерирахме най-високите печалби. Пазарната среда не беше толкова благоприятна за нас, но се справихме отлично. Тези резултати затвърждават нашето много добро продуктово портфолио и фокуса ни върху VAD проекти, които се характеризират, наред с другото, с по-високи от класическите маржове на дистрибуция”, коментира резултатите Сергей Костевич, главен изпълнителен директор на ASBIS Group.
През 2021 г. най-голям дял в приходите на Групата имат страните от бившия Съветски Съюз (57,7% дял) и Централна и Източна Европа (21%). Полша стана постоянен член сред 10-те страни с най-високи приходи в Групата, заемайки 9-то място през годината с приходи от близо 78 милиона долара (увеличение от 9,6% спрямо същия период на миналата година).
ASBIS преизпълни коригираната в посока нагоре финансова прогноза за 2021 г., обявена на 25 август 2021 г., която предполагаше приходи между 2,9 милиарда и 3,1 милиарда долара и нетна печалба след данъци между 71 милиона и 74 милиона долара. На 2 декември 2021 г. Групата изплати междинен дивидент на своите акционери от печалби за 2021 г. от $0,20 на акция (общо 11 100 000 щатски долара).
През миналата година Групата подписа нови споразумения за сътрудничество, засилвайки офертата си за VAD (дистрибуция с добавена стойност), включително с Nvidia, Vertiv и Stratus. ASBIS стартира нова компания в сектора на смартфоните – Breezy, пусна две собствени марки – Aeno и Lorgar и инвестира в Embio Diagnostics.
„Тази година също започна много добре – подобрихме миналогодишния рекорд през януари по приходи. В момента геополитическата ситуация е трудна, но ние познаваме добре този регион в света и имаме богат опит с пазарите там. Следим ситуацията непрекъснато и сме подготвени дори за много трудни сценарии. За нас е важно да виждаме възможност за растеж през 2022 г. и искаме да се възползваме от нея”, заяви Костевич.
Тази година компанията планира допълнително развитие на дистрибуторската мрежа и собствените си марки и отваряне на още 4 магазина на Apple и 3 магазина MonoBrand. „Ние също мислим за по-голяма диверсификация на бизнеса чрез инвестиране в компании или разработване на близки до нас идеи, които могат значително да засилят предложенията на ASBIS занапред”, допълни мениджърът.