Сдружението на издателите на бизнес софтуер стартира обновена информационна кампания под наслов "Сериозният бизнес работи с лицензиран софтуер… А вие?”
Новата инициатива е продължение на кампанията от пролетта на тази година. Анализът на резултатите показва необходимост от широко информиране на бизнеса и обществеността относно ползите от въвеждането на система за ефективно управление на софтуерните активи, посочиха от СИБС.
Необходими са също постоянни усилия за изграждане на култура на потребление на софтуерни продукти от малките и средни предприятия у нас, заявиха от сдружението.
Обновената кампания ще продължи до лятото на следващата година в пет етапа, разпределени съответно в пет области на страната. Първият етап на инициативата стартира на 22 септември и ще приключи в края на октомври, като обхваща регионите на Пловдив, Пазарджик и Благоевград.
СИБС ще инициира широк кръг от мероприятия, насочени както към информиране на обществеността и местния бизнес относно ползите от въвеждането на система за ефективно управление на софтуерните активи, така и към повишаване на бизнес етиката в дистрибуторския канал и преустановяване и санкциониране на нарушения, свързани с пиратството на софтуер.
СИБС отново предлага на дружествата от малкия и среден бизнес законни и функционални решения за оптимизиране на разходите по придобиване и инсталиране на компютърни програми с оглед избягването на нежелани рискове от софтуерно пиратство.
На Интернет сайта www.bsabg.org е достъпен набор от практически инструменти за въвеждане на система от мерки за ефективно управление на софтуерните активи на предприятията от малкия и среден бизнес, както и линкове към сертифицирани одитори и местни доставчици на бизнес софтуер.
Допълнителна информация за кампанията е достъпна на горещата линия на СИБС – hotline@bsabg.org.
Така е.
Трябва да се плащат лицензионни права, след като някой е направил разходи, загубил е време и сили за да опише и защити правата си.
За съжаление през годините на прехода в България този процес беше корупционно озурпиран от идиозни личности като Заки Соколов и шармантната Деси Матева.
Защитата от страна на СБИС не беше рабнопоставена. Защитаваха се интересите на фирми, които плащат повече под масата.
В крайна сметка качествени продукти бяха изместени на пазара от по-некачествени.
А от СИБС продължават в духа на профсъюзен фонд да реализират кампании след кампании, агенти, семинари…