Глобалните разходи за дигитална трансформация (DX) на компании, бизнес практики и продукти ще се увеличат със 17,6% тази година спрямо 2021-а, достигайки 1,8 трилиона долара, прогнозира анализаторската фирма IDC. През следващите пет години инвестициите в цифрова трансформация ще растат с около 16,6% годишно.
„IDC очаква силен ръст на инвестициите в технологии за дигитална трансформация през 2022 г. след леко забавяне по време на пандемията”, коментира анализаторът Крейг Симпсън. Инвестициите във вътрешни операции са фокусирани главно върху подобряване на ефективността и устойчивостта, докато трансформирането на клиентското изживяване се превърна в DX приоритет за много организации”.
Най-големите разходи за дигитална трансформация (общо над 620 милиарда долара) тази година ще бъдат свързани с инфраструктурата за бек-офис, интелигентното производство и оптимизирането на дигиталната верига за доставки, сочи анализът.
Дискретното и непрекъснато производство ще заемат почти 30% от глобалните разходи за DX проекти. На следващите места по отношение на разходите ще се наредят професионалните услуги и търговията на дребно.
Що се отнася до регионите, САЩ продължават да водят в разходите за дигитална трансформация – през 2022 г. делът на страната в общите DX инвестиции ще възлезе на 35%. Второ място ще заеме Западна Европа, следвана от Китай.
Според прогнозата, Китай ще постигне най-бърз ръст на разходите за проекти за дигитална трансформация – около 18,5% годишно. В Латинска Америка динамиката също ще бъде висока – над 18% годишно.
По-рано, заради пандемията от коронавирус, анализаторите на IDC влошиха с 500 милиарда долара прогнозата си за разходите за дигитална трансформация в света през периода 2020-2023 г.
„Въпреки тези загуби обаче, в много индустрии има място за увеличаване на разходите, когато става въпрос за конкретни инструменти за решаване на бизнес проблеми”, казва анализаторът Айлийн Смит.
Например, в застраховането това са системите за роботизирана автоматизация на процесите за подаване на заявления, в образованието – цифровата визуализация, в телекомуникациите – омниканалните търговски платформи, а в непрекъснатото производство – технологиите за подобряване на оперативната ефективност, пояснява той.