Lenovo преследва първо място при сървърите

Сървърният бизнес на Lenovo изпреварва темповете на пазара като цяло
(снимка: Lenovo)

Китайската компания Lenovo вече успя да стане най-големият доставчик на персонални компютри в света, но сега този пазар е в упадък и амбициозният производител от Азия е изцяло фокусиран върху сървърния сегмент, където също очаква да стане лидер в средносрочен план.

Кърк Скауген, изпълнителен вицепрезидент на Lenovo, заяви в интервю за Nikkei Asian Review, че компанията възнамерява да стане водещ доставчик на инфраструктурни решения в средносрочен план. По същество това означава, че на Lenovo ще са необходими няколко години за постигане на целта.

В преследване на първото място китайската компания трябва да увеличава приходите си от продажба на сървъри два пъти по-бързо от останалите участници на пазара във всички региони на присъствие. Досега Lenovo успява да поддържа това темпо.

През второто тримесечие (периода април-юни) подразделението Infrastructure Solutions Group увеличи приходите си с 14% до 2 милиарда долара на годишна база, докато приходите във всички подразделения на Lenovo Group заедно останаха на ниво от 16,9 милиарда долара, поради по-ниското търсене на пазара за компютри.

Продажбите на сървърен хардуер и системи за съхранение на Lenovo достигнаха рекорд през последното тримесечие. Компанията захранва със своите продукти осем от десетте най-големи доставчици на облачни услуги в света.

Тъй като бизнесът на Lenovo през предходните години се развива чрез придобиване на активи на други компании в сектора, сега фирмата има 30 производствени обекта в различни региони и продава продуктите си в 180 страни по света.

По думите на Скауген, Lenovo не разделя бизнеса по функционални линии, а предпочита да работи като една компания. Това й позволява да постигне големи обеми и спестявания при снабдяването с компоненти.

В допълнение, разпределената производствена база помага за минимизиране на геополитическите рискове, тъй като поръчките могат да се правят в различни страни. Сега недостигът на компоненти в PC сегмента е почти преодолян, а в сървърния сегмент остава основно при най-простите и евтини електронни компоненти.

Изострянето на конфронтацията между Китай и Съединените щати все още не е имало особен ефект върху бизнеса на Lenovo, според вицепрезидента на компанията. Именно американският пазар е един от най-активно развиващите се за Lenovo.

Коментар