Търговията на дребно в преход към самотаксуване

60% от търговците на дребно вече предлагат самостоятелно сканиране или се стремят да го въведат в най-скоро време (снимка: Brother)

Търговците на дребно се обръщат все по-често към технологиите, за да подобрят ефективността и клиенското изживяване. Проучване на японската компания за офис техника Brother разкрива как самотаксуването (SCO) и технологията за пазаруване и сканиране трансформират пазарното поведение на потребителите.

Промяната в търговията на дребно се движи от клиентското изживяване. Най-досадните неща за клиентите са натоварените магазини и твърде дългото чакане, за да бъдат обслужени. Почти една трета от купувачите казват, че се дразнят от дългите опашки, а още по-голям процент не желаят да чакат повече от пет минути на опашка.

Самотаксуването навлиза бързо в Европа

В цяла Европа търговците на дребно бързо увеличават броя на касите са самотаксуване в магазините си. Цели 36% от тях казват, че планират да инвестират в хардуер и софтуер за самотаксуване, а прогнозите сочат, че европейският пазар за самотаксуване ще има комбиниран годишен темп на растеж от 13% до 2026 г.

Повишаването на осведомеността и положителната реакция от страна на потребителите са ключови фактори, които движат приемането на тези системи. Като се добави и нарастващото предпочитание на потребителите за плащания, базирани на карти и други безкасови, безконтактни трансакции, става ясно защо самотаксуването се вписва идеално в този начин на мислене.

Самотаксуването трябва да работи гладко, за да спести време на клиентите. Това означава, че всички стоки трябва да са лесни за сканиране, което изисква лесни за четене баркодове, интуитивни сензорни екрани на касите за самотаксуване и наличен персонал, който да помогне в случай на проблем, отбелязват от Brother.

По-лесно самотаксуване на неопаковани стоки

Клиентите, които пазаруват насипни продукти, като плодове или зеленчуци, трябва да могат лесно да им сложат етикети с ясно видими баркодове, за да гарантират успешното сканиране на избраните продукти при касите за самотаксуване.

По същия начин продуктите, опаковани от персонала в магазина, като хляб, сирене или деликатеси, често имат неравна повърхност, което само по себе си може да затрудни четенето на баркодове, отпечатани в магазина. Ако не са отпечатани чисто, това увеличава вероятността от съобщения за грешки при касите за самотаксуване и необходимостта от намеса на персонала, което се отразява на изживяването на клиентите.

Друг фактор са правилата на Европейския съюз за етикетиране на храни, за да могат потребителите да получат изчерпателна информация за съдържанието и състава на храната, която купуват. Това означава, че някои продукти от чужбина се нуждаят от нови етикети, за да отговарят на местните разпоредби. Като се има предвид, че яснотата е ключът към разбирането какво има в храната, която купуваме, важно е тези стоки да бъдат етикетирани по такъв начин, че информацията – и баркодът – винаги да са лесни за четене.

Технология, която работи за клиентите

Друга стъпка за подобряване на изживяването на клиентите е появата на системи в магазините, които им позволяват да взимат стоки от рафтовете и да ги сканират с помощта на ръчен скенер, докато пазаруват.

Вдъхновени от концепцията „пазарувайте и просто излезте” на Amazon Go, търговците на дребно бяха привлечени от идеята да предложат безпроблемно изживяване на клиентите. Самостоятелното сканиране към смартфон се разглежда като начин за предлагане на подобно клиентско изживяване с малко разходи за търговците.

Отпечатаните в магазина етикети с баркод трябва да са здрави и четими от устройството на потребителя (снимка: Brother)

Такива системи за пазаруване и сканиране позволяват на клиентите да опаковат продуктите директно в собствените си чанти, докато пазаруват, премахвайки необходимостта от разтоварване и повторно опаковане на касата. Плащанията, направени директно през акаунта на клиента в приложение за смартфон, дори премахват необходимостта от чакане на опашка и плащане на касата. Това е идея, която набира популярност: 57% от търговците на дребно съобщават, че клиентите предпочитат да използват безопасността на приложение за смартфон, вместо да използват скенерите в магазина.

Търговците на дребно отбелязват и нарастващата тенденция клиентите да събират информация, която им помага да направят информиран избор за продуктите, които купуват. Чрез сканиране на продуктови баркодове в магазина клиентите вече могат да получат тази информация директно на екрана на смартфона си. За да бъде тя точна, отпечатаните в магазина етикети с баркод трябва да са здрави и четими от устройството на потребителя.

Предвид тенденцията за увеличаването на удобството за клиентите – и лесното доставяне на информация – 60% от търговците на дребно или вече предлагат самостоятелно сканиране, или се стремят да го въведат в най-скоро време.

Значението на качествения етикет

Вече е ясно, че решенията за самосканиране в търговията на дребно ще станат масови в бъдеще. За да се случи това, успехът им зависи от това колко бързо и надеждно клиентите могат да сканират продуктите си и да заплатят за тях.

В крайна сметка всяка система за самосканиране или самотаксуване е толкова добра, колкото качеството на баркодовете, които трябва да сканират.

Ето защо при избор на принтери за етикети за насипни стоки или опаковани продукти Brother препоръчва тези, които предлагат ясна четливост и са устойчиви на размазване.

Коментар