Надпреварата на пазара на решения за бизнес-анализи става все по-ожесточена, след като днес QlikTech заяви недвусмислените си амбиции да завоюва дял на арената, където отдавна доминират големи имена като Oracle, SAP, Microsoft. Основният аргумент на QlikTech е подобен на онзи, който в последните две години преобърна пазара на ERP системи в лицето на т. нар. “бързи ERP внедрявания”. Намеренията на компанията са подплатени с подкрепата на 4 местни партньора, познаващи добре локалния пазар и с опит в бизнес-проектите.
Фирмите ACT Soft PLC, Balkan Services, IBS Bulgaria и Paraflow Communications са четирите партньора на QlikTech в България. Днес те се включиха в официалната премиера у нас на софтуера за бизнес-анализи QlikView 9. Тяхната дейност ще бъде подпомагана от регионалния мениджър за партньорите на QlikTech – Надежда Динишева, добре познат в ИТ средите професионалист.
Семпъл и лесен за работа интерфейс – но не опростен, а просто лишен от излишната сложност – това е един от козовете на версия 9 на софтуера. Целта е системата да е интуитивна и лека.
За разлика от традиционните BI проекти, които траят с месеци или години, при QlikView проектът за въвеждане е кратък, посочиха създателите на продукта. Внедряването отнема дни или в най-тежкия случай седмици. Може да се твърди, че в общия случай едно въвеждане на QlikView ще отнеме 10 дена.
Друга съществена отлика е необходимостта от услугите на професионалист за поддръжка на системата. Вместо назначаването на отделен специалист или честото прибягване до висококвалифицираните и скъпи услуги на внедрителя, потребителят може да разчита, че ще са му нужни минимум професионални услуги.
Отново в контраст с традиционните BI проекти, където водещият елемент са самите информaционни технологии, в този случай водещ елемент е бизнес-потребителят. И ако всичко това дотук не е достатъчно, разлика има и в цената на внедряването.
Според специалистите от QlikTech и нейните местни партньори, решението QlikView 9 “затваря празнината между електронните таблици и традиционната BI”. MS Excel е семпла и удобна програма с добри възможности за анализ, но тя е лишена от редица важни възможности като сигурността, споделянето и т.н. На свой ред големите BI решения са мощни, но тежки и тромави, трудни за въвеждане и свикване. Именно по средата между тези две крайности търси да се позиционира QlikView 9.
На три ключови предимства на продукта си ще разчитат от QlikTech за завладяване на пазарни позиции. Бързината – бързото внедряване и лесното свикване на работата със системата – е едното предимство, наречено още “time-to-value”. Общата цена на притежание и осезаемите ползи, характерни за системите за бизнес-анализи, допълват триото.
Всичко това води до бързо възвръщане на инвестицията. На свой ред то е от съществено значение за постигането на бизнес успех и удовлетворение.
има една поговорка – не е луд този, който яде баницата, а този, който му я дава.
В случая самият бранд разиграва картите, така че упреците към него!
niakoi se garchiha 5 godini da sazdadat brand i reputatia – drugi sednaha da se hraniat na serviranata masa…