Светът на мобилните приложения се контролира в момента от Apple App Store за iOS устройства и Google Play Store за Android. Но Microsoft планира да разбие този дуопол, като пусне собствен магазин за мобилни приложения.
За да направи своя проект конкурентоспособен, Microsoft ще разчита на регулации. Фил Спенсър, ръководител на подразделението за игри, заяви наскоро пред Financial Times, че Законът за цифровите пазари (DMA), който влиза в сила през 2024 г. в ЕС, ще помогне на компанията да осъществи амбицията си за собствен магазин за мобилни приложения.
Като част от споменатия закон, Apple и Google ще трябва да предоставят на потребителите възможност да изтеглят на своите устройства цифрово съдържание от магазини на трети страни, отбелязва TechCrunch.
„Искаме да предлагаме Xbox съдържание от нас и нашите партньори на всеки екран, на който потребителите искат да играят. Днес не можем да направим това на мобилни устройства, но искаме да изградим екосистема, която смятаме, че ще се появи, когато тези устройства станат отворени”, казва Фил Спенсър.
През последните няколко години Microsoft придоби много студия за игри. Освен това софтуерният гигант се опитва да приключи сделката по придобиване на Activision Blizzard. Ако успее, ще може да стъпи на мобилния пазар, като публикува в своя магазин популярни мобилни игри на Activision от рода на Call of Duty Mobile и Candy Crush Saga.