Наскоро се появиха информации, че Volkswagen планира да създаде евтин електромобил, на цена около 20 000 евро. Но в интервю за германска медия шефът на подразделението за леки автомобили на компанията Томас Шефер заяви, че масовото производство на електромобил за 20 000 евро не е възможно, макар че Volkswagen ще работи за намаляване на разходите чрез мащабиране на производството и вертикална интеграция.
Автомобилният гигант няма да се откаже от легендарните брандове Golf, Tiguan и GTI при прехода си към електрическа тяга, но би предпочел да ги възроди в новата ера, като вземе предвид приемствеността, казва Шефер пред Automobilwoche.
Например, електрическият Golf ще трябва да има доста ниска линия на покрива, докато ID.3 в сегашната си форма не е подходящ за тази роля. Volkswagen като цяло предпочита да изчака прехода към новата платформа SSP за пускането на чисто електрическа версия на Golf, а това няма да се случи до 2026 г., според Шефер.
Електрическият Tiguan може да се появи по-рано, тъй като Volkswagen смята за подходящо да използва платформата MEB+, за да пусне кросоувъра, който ще формира основата на най-малко десет нови модела до 2026 г. Платформата ще бъде използвана също за евтина електрическа кола на стойност 25 000 евро, която наскоро беше демонстрирана под името ID2.all и чието производство ще започне през 2025 г.
Томас Шефер смята, че при сегашната цена на тяговите батерии е невъзможно да се произвеждат електрически превозни средства на стойност 20 000 евро, но Volkswagen е готов да работи за решаване на проблема. Вертикалната интеграция на производството в стил Tesla може да бъде един от начините за намаляване на разходите, а Volkswagen също се надява да постигне икономии от мащаба в производството.
Вече са известни амбициозните планове на германския автомобилен производител за тотален преход към електрически коли. От 2033 г. марката Volkswagen ще продава в Европа само електрически автомобили, като напълно ще се откаже от двигателите с вътрешно горене на местния пазар.
Volkswagen “не обича” да лъже, ама ще опита:
Потърсете Sehol E10X в wikipedia & alibaba и ще видите един автомобил произведен в Китай, на базата на VW eUP за 20 хил лева!
Volkswagen “не обича да лъже, ама ще опита:
“https://en.wikipedia.org/wiki/Sehol_E10X”
“https://www.alibaba.com/trade/search?tab=all&searchText=sehol+e10x”
Произведен в Китай, не базата на VW eUP
Ако произвеждат в България, ще докарат цената и на плюс ще излязат.
Да му монтират тайно един клийн дизел, който се изключва само като минава на преглед колата.