Пазарът на таблети се срина с 30% на годишна база

Продажбите на таблети се влошиха сериозно през второто тримесечие на 2023 година
(снимка: CC0 Public Domain)

Световният пазар на таблети възлиза на 28,3 милиона броя през второто тримесечие на 2023 г. , като е намалял с почти 30% в сравнение със същия период на 2022 г. Това показват данни от нов доклад на изследователската компания IDC.

Според анализаторите, потребителското доверие и покупателната способност в света остават доста ниски, което се отразява на продажбите на таблети. В резултат на това в складовете на търговци и дистрибутори се натрупват големи запаси от непродадени устройства. През следващите месеци обаче този проблем може да отслабне, прогнозира IDC.

Apple остава най-големият доставчик на таблети. През второто тримесечие на 2023 г. американската корпорация е пуснала на пазара 10,5 милиона iPad устройства, което е със 17% по-малко на годишна база, и отрежда на Apple дял от 37%.

На второ място е Samsung с 18,3% спад и доставки в размер на 5,8 милиона броя, което съответства на пазарен дял от 20,6%. Следват Lenovo (2,1 милиона, 7,6%), Huawei (1,7 милиона, 5,9%) и Xiaomi (1 милион, 3,6%).

Почти всички големи производители на таблети регистрират двуцифрен спад в доставките на таблети, отбелязва IDC. Единствено Xiaomi отчита увеличение от 41,6% на продажбите през второто тримесечие на 2023 г., в сравнение със същия период на 2022 г.

Междувременно Transparency Market Research прогнозира, че глобалният пазар на таблети ще нараства с 8,1% годишно, за да достигне 3,1 милиарда долара през 2031 г., което е над два пъти повече от 1,5-те милиарда долара през 2022 г.

Според анализаторите, продажбите на таблети ще растат поради преносимостта на подобни устройства и способността им да изпълняват всякакви задачи, вкл. работа с документи и електронна поща. Освен това сегментът на хибридните устройства, които могат да се трансформират от таблет в лаптоп и обратно, допринася за възхода на пазара.

Прогнозата на Transparency Market Research рязко се различава от данните на Allied Market Research, според които глобалните продажби на таблети ще нарастват средно с 16,7% годишно, за да достигнат 325,15 милиарда долара до 2031 г. спрямо 70,72 милиарда долара през 2021 г.

Изследователите отдават очаквания възход на общото нарастване в търсенето на подобни устройства, разширяването на корпоративния сегмент и увеличаването на продажбите на хибридни модели. В допълнение, цифровизацията на икономиката, технологичният прогрес и новите възможности за интернет комуникации могат да окажат допълнително положително влияние върху пазара на таблети.

Коментар