„Приложното поколение“ изисква повече от разработчиците

77% от потребителите са спрели да използват или са изтрили приложения от устройствата си в резултат на проблеми с производителността (снимка: CC0 Public Domain)

След пандемията в света вече съществува нова „порода“ потребители на приложения – такива, които разчитат в голяма степен на приложения за ежедневната си дейност. Това води до осъзнаване на ролята на апликациите в ежедневието, включително към стремеж за отърваване от тези системи, които не носят съществена стойност.

През последните две години се е оформил нов тип потребители на приложения, които са по-взискателни към начина, по който използват дигитални приложения и цифрови услуги, сочи проучване на Cisco AppDynamics, което се основава на глобално допитване сред 15 000 потребители. Cisco AppDynamics нарече тази категория потребители „приложното поколение“ („application generation“).

Помощници в ежедневието

Хората от приложното поколение разчитат в голяма степен на дигитализацията, за да се ориентират и използват различни услуги. Те търсят софтуерни приложения, които да им помагат за повечето дейности в ежедневието.

Например, уебсайтовете за сравнение на цените, приложенията за бюджетиране и сайтовете за ваучери и отстъпки играят решаваща роля в подпомагането на хората да се справят с нарастващия финансов натиск и да постигат повече резултати с по-малко ресурси.

Според проучването, 62% от потребителите казват, че приложенията и цифровите услуги са изключително важни, за да им помогнат да управляват личните си финанси по време на кризата и управлението на разходите за живот.

Усещане за “бъркотия”

Същевременно много хора осъзнават, че приложенията, които някога са им били полезни, вече не са подходящи за живота им. „Те намират и изтриват забравени приложения на устройствата си, освобождавайки се от усещането за „бъркотия“. Мислят по-дълго и по-усилено, преди да изтеглят и инсталират нови приложения на устройствата си“, пишат авторите на доклада.

Пак според проучването, сега потребителите обръщат повече внимание на използването на своите приложения, класифицирайки ги по отношение на стойност, необходимост, удоволствие и удовлетворение. Тези квалификации варират от „необходимото за деня“ и „личните удоволствия“ до „необходимото за годината“ и „резервните ресурси за черни дни“. Мнозина потребители смятат, че биха могли да живеят без 40% от изтеглените от тях приложения, сочи анализът на Cisco AppDynamics.

По-строг подход към времето

В доклада се посочва, че мнозина предприемат по-строг подход към времето, което прекарват в използване на приложения и цифрови услуги. Докато хората все още искат да имат достъп до предимствата, които приложенията им носят по отношение на достъпност, удобство и удоволствие, те не искат да си „губят времето“.

Всъщност 62% казват, че искат да се отърват от приложения, които вече не използват достатъчно или не ценят. Само една трета от изтеглените приложения се считат за критични.

Посочване на виновника

Анкетата от 2023 г. отразява констатациите в проучването от 2021 г., което показва, че мнозинството от потребителите са склонни да обвиняват приложението и марката зад него, когато срещнат проблем, свързан с производителността или сигурността на цифрова услуга, независимо от действителната причина за проблема.

Дори ако проблемът е външен за самото приложение – например лоша връзка с интернет или мобилна мрежа, бавни канали за плащане или технически проблеми с плъгини на трети страни – потребителите сочат с пръст приложението, което ги е въвело в затруднената ситуация, предупреждават авторите на доклада.

Интересна подробност е, че 77% от потребителите са спрели да използват или са изтрили приложения от устройствата си в резултат на проблеми с производителността през последните 12 месеца.

Коментар