Wizz Air започва обучение на пилоти с виртуална реалност

Иновативно решение обучава пилотите във виртуална пилотска кабина на Airbus
(снимка: Wizz Air)

Авиокомпанията Wizz Air внедри две нови технологии за обучение на пилоти в тренировъчния център в Будапеща. Mobile Airbus Training experience (MATe) и Virtual Procedure Trainer (VPT) ще помогнат на пилотите, които са в процес на първоначално или периодично обучение (Type Training).

Докато MATe е облачно-базирана платформа за електронно обучение и изпити за различни категории, VPT е иновативно софтуерно решение, което позволява на пилотите да се обучават във виртуална пилотска кабина на Airbus.

Инструментът за виртуална реалност и програмата с курсове за преминаване към самолет от типа на A320 (A320 Type Training), базирана на използването на MATe, са одобрени от Унгарската Гражданска Авиация (CAA). Това ще позволи на Wizz Air да обучава своите пилоти в съответствие със стандартите, определени от Одобрената организация за обучение (ATO) на Wizz Air.

Функциите за обучение, базирани на виртуална реалност, бяха представени в тренировъчния център на Wizz Air в Будапеща на 20 март. Wizz Air откри първия си център за обучение в Будапеща през 2013 г. с A320 Full Flight симулатор и класни стаи. Оттогава насам авиокомпанията е открила още един нов тренировъчен център в Будапеща през 2018 г., а тази година ще представи още един – в Рим.

Авиокомпанията планира да обучи 4000 души кабинен екипаж до 2030 година
(снимка: Wizz Air)

Тренировъчните центрове за обучение са оборудвани с три симулатора Full Flight Airbus A320, симулатори A320 Fixed-base, тренажори за евакуация и пожари. Виртуалното обучение на Airbus е ново допълнение към тренировъчния център на Wizz Air в Будапеща.

„Тази водеща технология ще направи революция не само в начина, по който обучаваме нашия екипаж, но и в цялата индустрия”, заяви Атила Товари, ръководител на обучението за ATO в Wizz Air. Авиокомпанията планира да обучи 4000 души кабинен екипаж и да посрещне 300 нови самолета A321neo и A321XLR до 2030 година.

Коментар