TechNews.bg
Водещи новиниКорпоративниМениджмънтНовини

GenAI прави маркетинга по-ефективен

Продуктивността на екипите ще се увеличи с над 40% до 2029 година, прогнозира IDC 

Поради бързото развитие на GenAI, маркетинг лидерите ще трябва да подготвят екипите си за фундаментални промени (снимка: CC0 Public Domain)

Прилагането на генеративен изкуствен интелект (GenAI) към редица корпоративни маркетингови задачи ще доведе до очаквано увеличение на производителността с повече от 40% до 2029 г., сочи нов доклад на IDC.


„През следващите пет години GenAI ще напредне до точката, в която ще се справи с повече от 40% от работата на конкретни маркетингови роли”, заяви Гери Мъри, директор изследвания в IDC за корпоративни маркетингови технологии.

„Поради бързото развитие на възможностите на GenAI, маркетинг лидерите ще трябва да подготвят персонала си за фундаментални промени в ролите, уменията и организационната структура”, допълни той.

За да изчисли потенциалното въздействие на възможностите на GenAI върху маркетинга, IDC моделира работата на 24 ключови маркетингови роли в пет основни категории работа, вкл. Управление и планиране, Брандиране и творчески услуги, Кампания и ангажираност, Анализ и отчитане и Други.

След това IDC оценява каква част от всяка категория работа може да бъде делегирана на GenAI през следващите пет години. В комбинация с нива на персонал и напълно заредени оценки на разходите, IDC изчислява въздействието върху производителността от приемането на GenAI в голям маркетингов екип.

Резултатите показват, че GenAI ще може да се справи с повече от 40% от колективната работа на маркетинговите екипи и потенциално със 100% от специфичните маркетингови задачи.

Ползите от прилагането на GenAI към маркетингови задачи ще варират в зависимост от компанията – въз основа на броя на хората, свързани с всяка роля, и диапазоните на заплатите в организацията.


За да подготвят своите организации за GenAI, IDC препоръчва на мениджърите да предприемат следните стъпки:

  • Оценете обхвата и дълбочината на дискретните сценарии на използване, които доставчиците поддържат днес и в бъдеще, тъй като тези сценарии ще се превърнат директно в бизнес резултати и ще създадат силна икономическа обосновка за инвестиция.
  • Съсредоточете се върху това колко ефективно архитектурата, инструментите и сервизните ресурси на доставчика ускоряват движението по тази пътна карта за сценарии на използване.
  • Определете нивото на инфраструктурата, необходимо за поддържане на всеки вид работа.
  • Внедрете AI възможности от слоя данни нагоре, а не от слоя за автоматизация на задачите надолу. Всеки екземпляр на GenAI в търговско предприятие трябва да споделя общи услуги за данни, управление, сигурност и т.н.
  • Подгответе персонала (и организациите) за фундаментални промени в работата, които може да наложат повишаване на уменията, реорганизация, премахване на някои длъжности, разширяване на други длъжности и създаване на изцяло нови кариерни пътеки.
  • Подгответе вашите данни. Организации, които не разполагат с чисти, управлявани набори от данни в реално време, няма да могат да се възползват напълно от това ново поколение маркетингова технология.

още от категорията

7 тенденции в изкуствения интелект през 2026 г.

TechNews.bg

AI резюметата съсипват труда на кулинарните блогъри

TechNews.bg

AI не се отплаща, но компаниите увеличат разходите си за него

TechNews.bg

Тръмп наема 1000 специалисти за „Технологичната сила“

TechNews.bg

Южна Корея въвежда  всеобхватни регулации за изкуствения интелект

TechNews.bg

Експеримент в образованието: AI във всички училища на Ел Салвадор

TechNews.bg

Коментари