Конкурент на OpenAI обяви най-мощния изкуствен интелект

Изкуственият интелект получава пореден тласък с появата на нов AI модел от Anthropic
(снимка: CC0 Public Domain)

Стартъпът Anthropic, конкурент на OpenAI и нейния ChatGPT, обяви Claude 3.5 Sonnet, позициониран като най-мощния модел с изкуствен интелект досега. Claude е един от чатботовете, които, подобно на ChatGPT на OpenAI и Gemini на Google, експлодира през последната година.

Anthropic, която е основана от бивши изследователи на OpenAI, има влиятелни поддръжници, включително Google, Salesforce и Amazon. През изминалата година младата компания сключи пет различни сделки за финансиране на обща стойност около 7,3 милиарда долара, отбелязва CNBC.

Новата версия на чатбота следва дебюта на семейството модели Claude 3 през март и GPT-4o през май. Anthropic твърди, че Claude 3.5 Sonnet е по-бърз от предишния ѝ водещ модел, Claude 3 Opus. Това е първият AI модел от новото семейство Claude 3.5.

Claude 3.5 Sonnet е безплатно достъпен от уебсайта на компанията, Claude.ai, и в приложението Claude за iPhone. Абонатите на Claude Pro и Team имат достъп до най-новия модел с по-високи ограничения на скоростта.

„Той показва подчертано подобрение в разбирането на нюансите, хумора и сложните инструкции и е изключителен при писането на висококачествено съдържание с естествен, релативен тон”, казват от разработчика в блог публикация. Освен това AI ботът може да пише, редактира и изпълнява код.

Междувременно Anthropic обяви „Artifacts”, които разширяват възможностите на Claude – така например, потребителят може да поиска от чатбота да генерира текстов документ или код и след това да отвори резултата в специален прозорец.

„Това създава динамично работно пространство, където те [потребителите] могат да виждат, редактират и надграждат творенията на Claude в реално време”, пояснява компанията и добавя, че очаква „артефактите” да бъдат полезни при разработване на код, изготвяне и анализ на правни договори, писане на бизнес отчети и други задачи.

Докато стартиращи фирми като Anthropic и OpenAI набират скорост в бизнеса с генеративен AI, те – заедно с технологични гиганти като Google, Amazon, Microsoft и Meta – са част от надпреварата във „въоръжаването” с изкуствен интелект. Интегрирането на технологията гарантира, че компаниите няма да изостанат на пазар, за който се прогнозира, че ще надхвърли $1 трилион приходи в рамките на десетилетие.

Новият AI модел на Anthropic следва дебюта през май на първото ѝ корпоративно предложение. Планът за бизнеса, наречен Team, беше в процес на разработка през последните няколко тримесечия и включваше бета тестване сред 30 до 50 клиента в индустрии като технологии, финансови услуги, правни услуги и здравеопазване, поясни съоснователят на компанията – Даниела Амодей.

Идеята за услугата беше частично породена от същите тези клиенти, които поискаха специален корпоративен продукт, добави той. „Много от това, което чухме от корпоративния бизнес, е, че хората вече използват Claude в офиса”, каза Амодей.

Миналия месец, малко след дебюта на корпоративния продукт на Anthropic, съоснователят на Instagram Майк Кригър се присъедини към компанията като главен продуктов директор. Кригър, бивш главен технологичен директор на Instagram, собственост на Meta, увеличи аудиторията на платформата до 1 милиард потребители и инженерния екип до над 450 души.

Бившият ръководител на OpenAI по безопасността Ян Лейке също се присъедини към компанията през май. Тоест, сформира се екип с изключителен опит, което е предпоставка за по-нататъшно силно развитие на стартъпа.

Коментар