Microsoft иска да върне предишната слава на Skype 

Skype все още е в топ 10 на най-популярните месинджъри в света с аудитория от 300 милиона активни потребители месечно (снимка: CC0 Public Domain)

Skype отново ще стане страхотен. Или поне на това се надява Microsoft, която притежава приложението за общуване и сега го актуализира, изчиства рекламите от него и поправя грешките.

Microsoft е решена да върне предишната слава на Skype. Този месинджър отдавна е забравен от повечето потребители, които са намерили по-удобни комуникационни услуги, включително Messenger, Telegram, WhatsApp, Viber и др. За да ги накара отново да използват Skype, компанията ще премахне реклами, грешки и други неща, които потребителите не харесват. Skype все още е в топ 10 на най-популярните месинджъри и това е добра основа за напредък.

Възраждане на Skype

И така, Microsoft иска отново да направи своя месинджър Skype популярен, пише тематичният портал Windows Latest. Приложението загуби предишната си слава, въпреки всички усилия на Microsoft – потребителите бягат, наред с други неща, от изобилието от реклами и неудачи на услугата.

Microsoft иска да даде тласък на Skype, за да завладее пазара на комуникационни услуги с помощта на потребителите на Windows 11. Компанията подготвя нова версия на месинджъра, която ще бъде по-стабилна, без нежелани функции и ще спре да залива хората със спам. Да се повярва в последното не е толкова лесно предвид факта, че самата Windows отдавна се е превърнала в рекламна платформа.

Плановете на Microsoft са сериозни. Компанията вече е подготвила актуализация за Skype, която в момента се тества от участници в програмата Skype Insider. В това издание няма реклами дори в раздела „Канали”, където преди имаше много от тях.

Тествалите най-новата версия на Skype на Windows 11 потвърждават, че почти не е останал спам. Въпреки че рекламите все още присъстват на някои места – например, може да попаднете на реклама, ако се абонирате за емисията на MSN.

Любов насила

Очевидно Microsoft наистина иска да върне потребителския интерес към Skype, като дори премахна рекламата директно от диалоговия прозорец, където появата ѝ по едно време предизвика много недоволни отзиви. Освен това спамът също ще изчезне от прозореца на списъка с контакти.

Microsoft също така се ангажира да осигури „плавно изживяване без реклами във всички платформи”. Компанията иска да изчисти Skype от „боклука” във всички платформи – Windows, Linux, macOS, Android и iOS.

„Microsoft иска хората отново да се влюбят в Skype”, казва събеседникът на Windows Latest, пожелал да остане анонимен.

Microsoft регулярно показва колко ревностно се бори с грешки и проблеми в месинджъра. Например, ако преди това Skype периодично не изпращаше снимки и друго медийно съдържание, когато беше в зоната на покритие на 5G мрежите, сега този дефект е отстранен.

Освен това във версията за iOS е коригирана грешка, поради която звуковите известия за входящо обаждане или съобщение не работят в Skype.

Но не е ясно дали всички тези нововъведения и подобрения ще помогнат за връщането на предишното величие на Skype. През последните години Microsoft надгражда месинджъра няколко пъти, като пуска мащабни актуализации, но те не успяха да върнат любовта на потребителите.

Историята на Skype

Skype се появи през август 2003 г. и моментално стана популярен, тъй като нито един от съществуващите по това време месинджъри не можеше да осигури видео разговори с високо качество на изображението, а това беше основната характеристика на Skype.

Например, месинджърът ICQ, който престана да съществува в края на юни 2024 г., през онези години дори не знаеше как да прехвърля големи файлове и комуникацията в него беше възможна само чрез текст.

Skype стана собственост на Microsoft през май 2011 г. По това време WhatsApp бързо завладяваше пазара, а до пускането на Telegram оставаха две години.

Microsoft започна да реформира Skype, направи радикални промени в дизайна и ергономичността на интерфейса, като премахна някои функции и въведе други. Потребителите не бяха доволни от всичко това – доскоро работеха в класически версии на Skype, а след спирането им започнаха активно да преминават към други услуги.

Към момента Skype едва се задържа в топ 10 на най-популярните месинджъри в света с аудитория от 300 милиона активни потребители месечно (по данни от портала Worldmertics).

За сравнение, Telegram има 900 милиона, Snapchat има 800 милиона, а китайският QQ, който почти не е разпространен извън страната, има 550 милиона. На първо място е WhatsApp с 2 милиарда активни потребители месечно, на второ място е китайският WeChat, който има 1,3 милиарда (според Statista.com). Потребителите на Facebook си ползват Messenger, изключително популярен е и Viber.

Коментари по темата: „Microsoft иска да върне предишната слава на Skype ”

добавете коментар...

  1. :o)

    Смехотворно…едни хора взимат едни пари за да седят зад едни големи бюра
    и да си плещят свежи глупости а журналята да поема и да пише статии.
    Скайп си беше добре преди да го пипне Майкрошит. Нататък е само надолу.
    Стотици милиони потребители имаха скайп, а сега вече отдавна са минали на други платформи. Искам да ги видя, как ще ги привлекат обратно.
    Определено няма да е с Майкрософт ИСКА потребителите да се влюбят.

  2. why

    kak ?

Коментар