Пазарът на устройства за инфосигурност: лидери и обеми

AI-базирани функции подобряват устройствата за мрежова сигурност
(снимка: CC0 Public Domain)

Световният пазар на устройства за информационна сигурност е намалял като брой през второто тримесечие на 2024 г., сочи нов доклад на IDC. Индустрията демонстрира разнородна динамика: продажбите на годишна база се увеличават леко като стойност, но намаляват в единици.

Анализаторите разглеждат продукти като инструменти за откриване и предотвратяване на проникване (IPS), защитни стени и др. През периода април-юни продажбите им възлизат на около 4,25 милиарда долара: това е с 0,5% повече от същия период на 2023 г., когато разходите бяха 4,23 милиарда долара, но във физическо изражение доставките намаляват с 4,3% до 1 милион единици.

В географски аспект, Канада и Япония са най-бързо развиващите се региони с годишен ръст съответно от 15,4% и 10,3%. В същото време в Латинска Америка е отчетен спад от 10,7%, а в Близкия изток и Африка – със 17,6%.

Един от двигателите на пазара е интегрирането на AI-базирани функции в продукти за мрежова сигурност, които подобряват производителността на оборудването и разширяват неговите възможности.

Водещите доставчици на устройства за информационна сигурност – Q2’2024 (източник: IDC)

Лидер на световния пазар през второто тримесечие е Palo Alto Networks с приходи в размер на $952,4 млн. и дял от 22,4% срещу 20,9% година по-рано. Fortinet е на второ място с приходи от $817,1 и спад в пазарния дял от 21,2% на 19,2%. Cisco затваря челната тройка с $560,3 милиона приходи и 13,2% дял, което е повече от миналогодишните 12,7%.

Челната петица допълват Check Point и Huawei, които регистрират продажби съответно от $334,1 милиона и $146,7 милиона. Делът на CheckPoint се увеличава от 7,5% на 7,9%, докато Huawei прогресира от 3,4% до 3,5%.

Коментар