TechNews.bg
АнализиВодещи новиниНовиниТоп новиниХардуер и Софтуер

Потребителите губят интерес към сгъваемите смартфони

Сгъваемите устройства са в процес на трансформация от нишов към масов продукт и от това колко успешна e тя, зависи съдбата им (снимка: CC0 Public Domain)

Глобалните доставки на сгъваеми смартфони са намалели с 1% на годишна база през третото тримесечие на 2024-а след шест поредни тримесечия на ръст, сочи нов доклад на анализаторската компания Counterpoint Research.

За първи път продажбите на сгъваеми устройства намаляват през третото тримесечие – преди това този период беше белязан от растеж. Очевидно пускането на нови продукти на Samsung не върви по план, отбелязват анализаторите.

Galaxy Z Flip6 и Z Fold6 помогнаха на Samsung да запази лидерството си на световния пазар на сгъваеми смартфони, където корейският производител контролира 56%, но година по-рано делът му беше 70%. Доставките на компанията са намалели с 21% на годишна база, докато всички останали играчи в този сегмент бележат ръст.

Продажбите на смартфона Galaxy Z Fold6 са скромни, а “мидата” Galaxy Z Flip6 трудно конкурира своя предшественик. Това може да се отдаде на липсата на значителни промени в новите продукти, в сравнение с техните предшественици.


Спадът на глобалния пазарен дял на Samsung се дължи отчасти на нарастващото търсене на сгъваеми устройства в Китай, където корейците имат малък дял от пазара – само 8% през третото тримесечие. В същото време, с развитието на веригата за доставки на сгъваеми устройства, конкуренцията на Samsung се увеличава.

В Северна Америка смартфоните Galaxy Z Flip са притиснати от “мидите” Moto Razr с цена под $1000, а в Западна Европа Galaxy Z Fold е изправен пред конкуренцията на Honor Magic V. Именно Honor и Motorola все още се считат за най-бързо развиващите се марки на пазара на сгъваеми устройства, благодарение на новите устройства, пуснати през юни и юли т.г.

Продажбите на сгъваеми смартфони през третото тримесечие на 2024 г.
(източник: Countepoint Research)

Като цяло, основният конкурент на Samsung на пазара на сгъваеми смартфони остава Huawei с 15% пазарен дял, чиито доставки продължиха да растат на годишна база през третото тримесечие на фона на популярността на моделите Mate X5 и Pocket 2 в Китай.


В същото време продажбите на наскоро пуснатия бюджетен модел Nova Flip и първия в света тристепенен сгъваем смартфон Mate XT, които бяха по-експериментални предложения, не са много високи. Пускането на Mate X6 през четвъртото тримесечие на 2024 г. се очаква да увеличи допълнително доставките на Huawei.

Xiaomi има най-висок ръст на доставките сред производителите на сгъваеми устройства през третото тримесечие, възлизащ на 185% на годишна база. Това беше подпомогнато от пускането на първия сгъваем модел Mix Flip, както и на официалния дебют на сгъваемите смартфони Xiaomi извън Китай. Глобалният пазарен дял на марката при сгъваемите смартфони се повиши до исторически връх от 6% след дебюта ѝ през първото тримесечие на 2021 г.

Глобалният пазар на сгъваеми устройства навлиза в преходна фаза, в която е изправен пред предизвикателства. Става въпрос за преход на тези устройства от нишов към масов продукт.

„Ако производителите сериозно обмислят увеличаване на ценовата достъпност, постигане на допълнителна технологична надеждност и подобряване на възприятието на потребителите, този етап може да бъде преодолян”, коментира Джене Парк, старши анализатор на Counterpoint.

още от категорията

Продажбите на сгъваеми смартфони се покачиха рязко

TechNews.bg

Huawei доминира при сгъваемите смартфони с голяма преднина

TechNews.bg

A1 приема предварителни поръчки за Honor Magic V5

TechNews.bg

Honor оспорва господството на Samsung в сгъваемите смартфони

TechNews.bg

Honor Magic V5 – ултратънкият сгъваем смартфон идва у нас

TechNews.bg

Galaxy Z Fold7, Z Flip7 и Z Flip7 FE – на лизинг с 0% лихва от А1

TechNews.bg

Коментари