Потребителите губят интерес към сгъваемите смартфони

Сгъваемите устройства са в процес на трансформация от нишов към масов продукт и от това колко успешна e тя, зависи съдбата им (снимка: CC0 Public Domain)

Глобалните доставки на сгъваеми смартфони са намалели с 1% на годишна база през третото тримесечие на 2024-а след шест поредни тримесечия на ръст, сочи нов доклад на анализаторската компания Counterpoint Research.

За първи път продажбите на сгъваеми устройства намаляват през третото тримесечие – преди това този период беше белязан от растеж. Очевидно пускането на нови продукти на Samsung не върви по план, отбелязват анализаторите.

Galaxy Z Flip6 и Z Fold6 помогнаха на Samsung да запази лидерството си на световния пазар на сгъваеми смартфони, където корейският производител контролира 56%, но година по-рано делът му беше 70%. Доставките на компанията са намалели с 21% на годишна база, докато всички останали играчи в този сегмент бележат ръст.

Продажбите на смартфона Galaxy Z Fold6 са скромни, а “мидата” Galaxy Z Flip6 трудно конкурира своя предшественик. Това може да се отдаде на липсата на значителни промени в новите продукти, в сравнение с техните предшественици.

Спадът на глобалния пазарен дял на Samsung се дължи отчасти на нарастващото търсене на сгъваеми устройства в Китай, където корейците имат малък дял от пазара – само 8% през третото тримесечие. В същото време, с развитието на веригата за доставки на сгъваеми устройства, конкуренцията на Samsung се увеличава.

В Северна Америка смартфоните Galaxy Z Flip са притиснати от “мидите” Moto Razr с цена под $1000, а в Западна Европа Galaxy Z Fold е изправен пред конкуренцията на Honor Magic V. Именно Honor и Motorola все още се считат за най-бързо развиващите се марки на пазара на сгъваеми устройства, благодарение на новите устройства, пуснати през юни и юли т.г.

Продажбите на сгъваеми смартфони през третото тримесечие на 2024 г.
(източник: Countepoint Research)

Като цяло, основният конкурент на Samsung на пазара на сгъваеми смартфони остава Huawei с 15% пазарен дял, чиито доставки продължиха да растат на годишна база през третото тримесечие на фона на популярността на моделите Mate X5 и Pocket 2 в Китай.

В същото време продажбите на наскоро пуснатия бюджетен модел Nova Flip и първия в света тристепенен сгъваем смартфон Mate XT, които бяха по-експериментални предложения, не са много високи. Пускането на Mate X6 през четвъртото тримесечие на 2024 г. се очаква да увеличи допълнително доставките на Huawei.

Xiaomi има най-висок ръст на доставките сред производителите на сгъваеми устройства през третото тримесечие, възлизащ на 185% на годишна база. Това беше подпомогнато от пускането на първия сгъваем модел Mix Flip, както и на официалния дебют на сгъваемите смартфони Xiaomi извън Китай. Глобалният пазарен дял на марката при сгъваемите смартфони се повиши до исторически връх от 6% след дебюта ѝ през първото тримесечие на 2021 г.

Глобалният пазар на сгъваеми устройства навлиза в преходна фаза, в която е изправен пред предизвикателства. Става въпрос за преход на тези устройства от нишов към масов продукт.

„Ако производителите сериозно обмислят увеличаване на ценовата достъпност, постигане на допълнителна технологична надеждност и подобряване на възприятието на потребителите, този етап може да бъде преодолян”, коментира Джене Парк, старши анализатор на Counterpoint.

Коментар